XML en line feed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo iedereen,

vandaag ben ik op onderstaand probleempje gestoten.
Ik heb een XML file die er zo uitziet:

<Table>
<kleur1>rood<kleur1>
<kleur2>blauw<kleur2>
<kleur3>geel<kleur3>
</Table>

De kleuren kunnen meer dan 3 zijn en daarom wil ik dit dynamisch kunnen aanvullen in mijn rapport. Ik had dus aan volgende structuur gedacht.

<Table>
<kleur>rood \n blauw \n geel<kleur>
</Table>

Ik wil dus na ieder kleur een line feed (in C# is dit \n) maar Crystal Reports schijnt dit niet te herkennen of de XML file slaat dit niet correct op.

Welk teken moet ik zetten na elk kleur zodat Crystal Reports daar een line feed in ziet ?

Alvast bedankt,
M81

Waarom niet gewoon zo doen?

Code:
<table>
  <kleur>rood</kleur>
  <kleur>blauw</kleur>
  <kleur>geel</kleur>
</table>

Waarom niet gewoon zo doen?

Code:
<table>
  <kleur>rood</kleur>
  <kleur>blauw</kleur>
  <kleur>geel</kleur>
</table>

Omdat ik dit opvul vanuit een dataset in C# en die dataset aanvaardt geen 2 kolommen met dezelfde naam.

Als het goed is specificeer jij die dataset, dan heb je toch invloed op de manier van invullen?

Heb nooit met C# gewerkt dus vergeef me als ik onzin uitkraam :P

Een andere mogelijkheid is om \r\n te proberen.

Als het goed is specificeer jij die dataset, dan heb je toch invloed op de manier van invullen?

Heb nooit met C# gewerkt dus vergeef me als ik onzin uitkraam :P

Een andere mogelijkheid is om \r\n te proberen.

Ik vul inderdaad die dataset op maar ik kan bijvoorbeeld geen node toevoegen of kolommen met dezelfde naam specifiëren. \r\n heb ik al geprobeerd maar dit herkent Crystal Reports ook niet.

Kun je ook geen FOR-loop mee laten lopen die elke keer een ander getal meegeeft aan <kleur>? Zoals je in je eerste bericht meldt.

Kun je ook geen FOR-loop mee laten lopen die elke keer een ander getal meegeeft aan <kleur>? Zoals je in je eerste bericht meldt.

Dag Tha Devil. Eerst en vooral bedankt voor je reacties.

In het begin deed ik dit met een FOR-loop maar dan moest ik op mijn rapport elke veldje apart erop zetten. Dat was het probleem. De sectie moest kunnen meegroeien met de grootte van het tekstvak. Ik kon dan wel 6 kleuren of meer erop zetten maar dan was de sectie altijd even lang, ook bij 1 kleur.

Ik heb het nu opgelost en het was gewoon een onoplettendheid van mij. Crystal Reports herkent wel degelijk de '\r\n' die ik meegeef in de string, ik had gewoon mijn veld niet op "Can grow" gezet zodat hij er maar één toonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan