xml feed importeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

belg1992

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
hallo

ik zou graag een productfeed in xml inporteren via mijn logivert webshop
helaas blijft alles wit en voegt die geen artikelen toe

logivert zegt

Om xml te kunnen importeren dient het bestand aan specifieke richtlijnen te voldoen. Wat hierin aan te raden is, is het bestand omzetten naar csv (bijvoorbeeld met Excel) en deze te importeren.

maar als ik via csv doe , door het te converteren via excel dan loopt het mis na 7000 artikels dan komt er een verspringing in excel

nu zou ik graag het xml bestand de richtlijnen willen veranderen
zodat deze wel kan importeren in logivert
hoe doe ik dit?

alvast bedankt

Dan is het eerst zaak om te kijken wat voor formaat XML Logivert kan begrijpen, dat zal ongetwijfeld in de documentatie terug te vinden zijn.

Vervolgens is het zaak je productfeed aan te passen zodat die overeenkomt met het gevraagde formaat.

en met welk programma kan ik de xml aanpassen naar het juiste formaat?

Met PHP bijvoorbeeld, maar daar zou ik niet eens aan beginnen, als je ook CSV kunt gebruiken.
Het omzetten van XML naar CSV is namelijk een stuk eenvoudiger; in PHP kun je de XML inlezen met simpleXML (zie de handleiding) en van daaruit kun je de data die je wilt in een array zetten en die array naar een CSV bestand laten schrijven via fputcsv().

Persoonlijk zou ik XSLT gebruiken, maar daar moet je je echt even in verdiepen en dat zal dus in eerste instantie boven je pet gaan.

het probleem is als ik dit bestand via excel omzet naar csv
dan heb ik een verspringing bij regel 7000 ongeveer
ik zou het echt met xml moeten kunnen importeren

wie zou me daarbij kunnen helpen?

Als je CSV verspringt dan kloppen de instellengen voor het scheidingsteken en de omhullende tekens niet goed. Standaard wordt er een komma gebruikt als scheidingsteken en een dubbele quote als omhullend teken:
"dit","is een","stukje mooie, schone, csv"

en als dat niet goed gaat, dan krijg je bijvoorbeeld
dit,is een,stukje mooie, schone, csv
en dan verscpringt de boel omdat de kommas tussen "mooie", "schone" en "csv" nu worden gezien als scheidingteken.

Ecel is uitzonderlijk beroerd in het onthouden van deze tekens, wellicht kun je dat met "save as" ofzo nog instellen, anders moet je even googlen over hoe je die dingen kunt veranderen.

zodra ik dit open
wilt excel dit als xml bestand openen ( een xml tabel )
en daar loopt het al fout vanaf regel 7000

normaal heb je A B C D E F
maar vanaf regel 7000 begin je bij G en is het heel andere info
kan ik je het bestand misschien is doormailen
hier kun je geen xml bestand uploaden of het was te groot
het ging in ieder geval niet

ik zou graag een xls of een csv bestand ervan willen maken
of een werkende xml wat ik kan importeren

Open je xml bestand in Notepad of een andere teksteditor (bijv Notepad++). Laat de eerste paar regels en de eerste paar producten staan, en verwijder vervolgens alle producten tot die ene waar het fout gaat. Verwijder alle producten daarna ook. Save je bestand (kopie) en zet het hier neer, evt als txt bestand (als dat wel gaat). Anders zippen?

Heb je het bestand geopend via Ontwikkelaars > XML > Importeren?

oke ik zal dit eens proberen
via winrar kan ik het ook niet uploaden
helpmij ondersteund winrar tot 100 kbs

ik heb ook al een antwoord van logivert :
Om een succesvolle xml-import dient het xml-bestand aan een specifieke indeling te voldoen zoals aangegeven in de importmodule. Dit bestand voldoet daar niet aan. Tevens zien we in het bestand dat vanaf regel 7039 de regels incompleet zijn. Het probleem dat u bij de import als csv ervaart zal dus ook gebeuren als u als xml importeert.

maar deze productfeed word ook door andere gebruikt en ik zou de enige zijn met problemen
dan ligt het toch aan xml importeren van logivert?

op deze site kun je hem downloaden
productfeed
rond 7039 loopt het fout

en wat bedoel je daarmee :
Heb je het bestand geopend via Ontwikkelaars > XML > Importeren?

ik krijg het helaas niet geimporteerd als ik minder regels neem
wat kan ik nog doen?

zou iemand me kunnen helpen
productfeed staat 2 berichten terug

of krijgt iemand het omgezet naar een csv bestand wat wel klopt vanaf regel 7039

alvast bedankt

Je xml-feed bestaat uit twee tabellen: eerst ca 7000 printers, dan ca 10.000 accessoires (toners e.d.). Hier krijg je zo nooit één csv van. Het handigste is als je terug gaat naar de bron en twee afzonderlijke xml feeds vraagt die voldoen aan de eisen die je import module stelt.

nee alles na 7000 zijn geen accessoires dit is ook gewoon inkt
het loopt ergens tijdens het importeren van xml fout in excell

ik heb besloten alles handmatig te doen
via een xls bestand wat ik kan krijgen

maar hier heb ik wel nog een vraagje over
ik kan dan aan de prijslijst geraken
met alle titels
bv
Epson 16XL (T1631) zwart
maar deze prijslijst ga ik dan zelf aanpassen met categorieën
deze ga ik er dan 4 keer inzetten aangezien deze voor 4 printers bestaat

maar als ik dan een maand later een nieuwe prijslijst ontvang
is het dan mogelijk om al de veranderingen op te merken
bv een nieuwe inkt wat ze hebben
of een prijsdaling ofzo

is er dus een mogelijkheid
om de oude prijslijst wat ik volledig bewerkt heb op een makkelijke manier te vergelijken
naar wat er nieuw is

bv door markeringen ofzo
of een andere manier

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan