• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML import probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hoi

is er iemand die me kan helpen bij het importeren van een XML. Ik heb een probleem waar ik zo geen oplossing voor kan vinden.
enige wat ik gevonden heb is om van de XLSX een ZIP file te maken en dan aan te passen en daarna weer een XLSX te maken.

wat is het probleem ik heb een file waar ik een XML in leest zolang de velden "material_nr" en "cust-mat" een integer zijn is er geen probleem dan worden de XML goed ingelezen. maar deze velden zijn ook wel een een string.
dus ik wil eigenlijk de waarde van het veld naar een string zetten in excel

Ik heb het bestand toegevoegd en ook twee XML's PT200917 is de string variant en PT200916 is de integer variant

vraag hoe kan ik een veld veranderen naar een string zodat ik de beide files kan inlezen

al vast bedankt voor de interesse

Bijlagen

Je kan een XML bestand gewoon inlezen met de volgende menukeuzes:
Gegevens > Gegevens ophalen > Uit bestand > Uit XML-bestand

Klopt

Klopt dan kan ik ook maar gaat om de twee Velden met het artikelnummer zoals vermeld die geven bij een van de tweeën de verkeerde tekst bij mij en bi jou?

"material_nr" en "cust-mat"

Laatst bewerkt:
De waarde komt correct over. Als je het numberformat wijzigt in number zie je dat ook in het werkblad.

Laatst bewerkt:
Je hebt waarschijnlijk bestand 916 gebruikt om de xml mapping te maken. Excel interpreteert dit bestand zo goed mogelijk, en ziet dan dat het element MATERIAL herhalend is, en dat bepaalde velden alleen numerieke waarden bevatten. Daar baseert Excel het schema op dat als basis dient voor de mapping en voor de validatie.
De eenvoudigste oplossing is om een kopie van bestand 916 te maken en er voor te zorgen dat alle velden die je string wilt hebben ook daadwerkelijk een string bevatten. Twee elementen MATERIAL volstaan. Met dit bestand moet je opnieuw de mapping maken.

Alternatief is een schema maken en dat als basis gebruiken voor de mapping. Het schema dat Excel in je voorbeeld heeft gemaakt ziet er zo uit:
Code:
<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
    xmlns="">
    <xsd:element nillable="true" name="CUSTOMERS">
        <xsd:complexType>
            <xsd:sequence minOccurs="0">
                <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" name="HEAD" form="unqualified">
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="customer_id" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="consignee_id" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_name1" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_name2" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_name3" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_street" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_citycode" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_city" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="consignee_country" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="info" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="ref_number" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="purchdate" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="require" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="header_remark" form="unqualified"></xsd:element>
                        </xsd:sequence>
                    </xsd:complexType>
                </xsd:element>
                <xsd:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" nillable="true" name="MATERIAL" form="unqualified">
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="material_nr" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="quantity" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="cust_mat" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="purch_no_c" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="reqpos" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="cust_description" form="unqualified"></xsd:element>
                            <xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="row_remark" form="unqualified"></xsd:element>
</xsd:schema>

Zie ook https://pixcels.nl/xml-observations/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan