• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML openen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visus

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
101
Ik ontvang een bestand met de extensie .xls.

Als ik het met Excel wil openen krijg ik de foutmelding

"In de volgende gebieden hebben zich tijdens het laden problemen voorgedaan: Tabel"

Het bestand opent dan niet

Als ik het bestand met Word open krijg ik de melding

"Het .xml bestand kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn. Datails: Whitespace is not allowed als this location. Error location Line 16 Column 78.

Kent iemand een mogelijkheid om in het bestand naar de loactie line 16 column 78 te gaan om te ontdekken wat de fout veroorzaakt. Wordpad opent wel maar daar kan ik alleen naar de line, niet naar de column.

Ik kan helaas geen voorbeeld van het bestand bijsluiten.
 
Beste Visus ;)

Is het nu XLS of XML ?

XLS open je met excel versies.

Kan je de extensie (XML of XLS) niet veranderen in TXT ?

Groetjes Danny :thumb:
 
De extensie van het bestand zoals dat door een applicatie wordt geexporteerd is .xls.
Ik maak echter uit de eerste regel van het bestand én door het openen met Word op dat het een .xml bestand is. Ik kan de extensie wel veranderen in txt. Zoals ik al aangaf opent het bestand dan wel in bijv. wordpad. Maar het moet ook in excel kunnen als ik zou kunnen vinden waar de fout zit. Die fout is kennelijk het gebruik van karakters als < en & in vrije tekstvelden. Deze worden bij het openen in Excel gezien als programmataal en daar gaat het niet goed. Wat ik dus wil is een programma waarin ik kan opzeoekn wat er op line..... column..... staat. Dan kan ik de fout opsporen en herstellen.
 
Verander de extensie in XML. Dan gaat het goed.
 
Helaas, dat had ik natuurlijk ook al geprobeerd. ik krijg dan dezelfde foutmelding bij het openen

Groeten

Visus
 
Kent iemand een mogelijkheid om in het bestand naar de loactie line 16 column 78 te gaan om te ontdekken wat de fout veroorzaakt.

En kan je niet alles op die lijn 16 nagaan? Ongeacht de kolom.
 
Het is bijna ondoenlijk om te zoeken op lijn 16 en column 1678.
Blijft mijn vraag of er geen programma is wat je direct naar deze positie brengt.

Groeten
Visus
 
Beste Visus ;)

Wat een late reactie :D

Ik zie dat je het bestandje niet kan posten, maar als je de extensie veranderd dan kan je het misschien wel posten.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem gevonden. De fout werd veroorzaakt door het gebruik van het leesteken " < " in combinatie met een cijfer bijv <1 in een vrij tekstveld in het xml bestand waardoor Excel het niet meer kon weergeven.
Ik heb al deze combinaties verwijderd en het werkt weer.

Bedankt voor de reacties

Visus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan