xml probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat had ik al voorgesteld om mijn xml bestand te mailen , maar daar wilde hij niet aan .
Ik zeg dat er een fout is gemaakt dus moet ik dat maar aantonen het stoort mij der mate dat hij heel goed weet volgens mij dat ik de tekst niet anders kan aanleveren .
Bij mij ziet het eruit zoals ik je in de 1ste bijlage liet zien

ik krijg heel sterk het vermoeden dat dit aan de hand is of zou dat niet kunnen zie bijlage
Hij heeft natuurlijk andere software als mij en heeft hij een profesioneler xsl bestand in zijn bezit zou dat mogelijk kunnen zijn ?

Bijlagen

• ScreenShot018.jpg
    ScreenShot018.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw eerste screenshot toont alleen de bestanden welke jij hebt.

Ik bedoel wat jij te zien krijgt wanneer je het XML-bestand met een browser opent.
Dus hetgeen jij te zien krijgt i.p.v. "screenshot017.jpg".

Je hoeft eigenlijk niets naar hem te mailen, wat je moet vragen is of je het XSL-bestand kunt krijgen welke hij gebruikt. Daar schijnt het mis te gaan heb ik het vermoeden.

Jouw XSL is waarschijnlijk anders dan die van hem (Dat kan ik pas met zekerheid zeggen wanneer je daar een screenshot van hebt geplaatst)

dit krijg ik te zien als ik het bestand open in IE

Bijlagen

• ScreenShot019.jpg
    ScreenShot019.jpg
    48 KB · Weergaven: 11
Hmm vreemd want zo ziet een XML er uit zonder XSL.

Blijkbaar zit de koppeling met het XSL niet in het XML-bestand.

Als je op de tweede regel nou eens dit zet:
PHP:
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="VTLBCalculator 1.4.1.xsl"?>
en hem dus in dezelfde map als het eerdere screenshot zet.

ik heb wat je zei op de 2e regelgezet in het xml bestand en krijg dan zie bijlage

Bijlagen

• ScreenShot020.jpg
    ScreenShot020.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 7
Ik bedoel onder
PHP:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
en boven
PHP:
<inhoud>
:)

misschien en rare vraag ik heb eens bij mijn mapopties gekeken en daar gaf hetxml bestand aan geopend te worden met xml editor is dit misschien fout ik heb het nu omgezet in IE zou dat ook het probleem kunnen zijn

Maakt niet echt uit, de een geeft het anders weer dan de ander.

Een browser interpreteert de code, een editor laat de code gewoon zien zonder er wat aan te veranderen.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is me gelukt nu krijg ik de juiste gegevns als screenshot 18 en opent hij in IE voledig alleen hoe sla ik dit nu op? of druk ik dit af ?

Afdrukken is je optie, opslaan heeft geen zin want dan krijg je weer een XML :)

ik wil je ook heel erg bedanken dat je toch met me mee hebt gedacht en oplossingen gezocht :thumb:
Heel erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan