Peter_1994
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2009
Hallo helpmijers,
Ik heb sinds 2/3 dagen een website gemaakt voor een vriend.
Nu heb ik ook een menutje gemaakt op iedere pagina waarop de updates te zien zijn van de afgelopen dagen wat gewijzigd is op de pagina's.
Iedere keer als ik iets wijzig moet ik ook weer het update menu aanpassen en de nieuwe update erin zetten in zo'n 10-15 pagina's.
Dit duurt nogal lang en ben het zat om dat de hele tijd te doen.
Is het mogelijk om met html een xml bestand uit te lezen en daarmee de tekst precies op de goeie plaats te zetten?
Hierbij wil ik dan ook nog een link erin zetten en misschien nog wat andere tags, zoals de strong tag of de font tag.
Bijvoorbeeld een update stukje in het update menu:
Pagina 1 is gewijzigd en er zijn de volgende dingen op gekomen... Lees meer (Lees meer is dan een linkje naar de update pagina met de volledige beschrijving)
Als iemand een duidelijke tutorial heeft waar dit word uitgelegd ben ik tevreden.
Verder ben ik nog niet zo bekend met html en xml samen.
Wil dit natuurlijk wel graag leren hoe dit samen gaat.
Heb wel iets op google gevonden dat het samen kan maar niet echt duidelijk hoe.
Ben natuurlijk wel bekend met html.
Alvast bedankt!
Ik heb sinds 2/3 dagen een website gemaakt voor een vriend.
Nu heb ik ook een menutje gemaakt op iedere pagina waarop de updates te zien zijn van de afgelopen dagen wat gewijzigd is op de pagina's.
Iedere keer als ik iets wijzig moet ik ook weer het update menu aanpassen en de nieuwe update erin zetten in zo'n 10-15 pagina's.
Dit duurt nogal lang en ben het zat om dat de hele tijd te doen.
Is het mogelijk om met html een xml bestand uit te lezen en daarmee de tekst precies op de goeie plaats te zetten?
Hierbij wil ik dan ook nog een link erin zetten en misschien nog wat andere tags, zoals de strong tag of de font tag.
Bijvoorbeeld een update stukje in het update menu:
Pagina 1 is gewijzigd en er zijn de volgende dingen op gekomen... Lees meer (Lees meer is dan een linkje naar de update pagina met de volledige beschrijving)
Als iemand een duidelijke tutorial heeft waar dit word uitgelegd ben ik tevreden.
Verder ben ik nog niet zo bekend met html en xml samen.
Wil dit natuurlijk wel graag leren hoe dit samen gaat.
Heb wel iets op google gevonden dat het samen kan maar niet echt duidelijk hoe.
Ben natuurlijk wel bekend met html.
Alvast bedankt!