XMS Glasvezel beneden verwachting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al inSSIDer gebruikt voor een 'vrij' kanaalnummer? Ik vond het niet helemaal duidelijk uit je terugmeldingen of je daar al mee gewerkt had.
Hier te downloaden.

Tijs.

Dat is niet onwerkbaar veel, ik heb geloof ik 12 netwerken om mijn huis heen en bij mij werkt het prima.

Staat je router toevallig dichtbij een andere stralingsbron? Bijv. Magnetron, babyfoon, draadloze deurbel. etc. Die werken namelijk allemaal op 2.4Ghz.

Is er een mogelijkheid om op 5Ghz te werken. Met 5Ghz heb je minder last van storingen omdat die frequentie nog niet zoveel wordt gebruikt.

Dat is niet onwerkbaar veel, ik heb geloof ik 12 netwerken om mijn huis heen en bij mij werkt het prima.

Staat je router toevallig dichtbij een andere stralingsbron? Bijv. Magnetron, babyfoon, draadloze deurbel. etc. Die werken namelijk allemaal op 2.4Ghz.

Is er een mogelijkheid om op 5Ghz te werken. Met 5Ghz heb je minder last van storingen omdat die frequentie nog niet zoveel wordt gebruikt.

Een van de bovenstaande voorbeelden staat niet dichtbij mijn router, alleen de magnetron zo'n 8 meter. En jammergenoeg beschikt mijn router niet over een 5ghz frequentie. Beschik over een D-LINK DHP-1565.

Laatst bewerkt:
Al inSSIDer gebruikt voor een 'vrij' kanaalnummer? Ik vond het niet helemaal duidelijk uit je terugmeldingen of je daar al mee gewerkt had.
Hier te downloaden.

Tijs.

Dankjewel voor de tip, maar ik had hem al op een vrij kanaal gezet.

Als je de Belkin nog hebt zou ik deze is om flashen naar Tomato of Ddrwt software
Deze heeft beter bereik en is stabieler, werk zelf al maanden met Tomato op een Linksys E4200 en heb een veel beter bereik en stabieler netwerk.
https://sites.google.com/site/compu...dbreedte-beperken-met-QoS:-kies-liever-Tomato

Bovenstaande nog overwogen?
Al een ander kanaal geprobeerd in je router?
Al gekeken of de nieuwste firmware is geinstalleerd op je router?
Router en modem al een keer opnieuw opgestart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan