XNA object laten schieten in 3D

Status
Niet open voor verdere reacties.

helghast001

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Berichten
47
Hallo,

Ik heb me suf gezocht naar tutorials om een object (tank) te laten schieten in 3D. Maar ik kan nergens een tutorial vinden. Kan iemand er hier 1 vinden? Of weet iemand hoe je dat doet?
 
Ik ben bang dat je dit in het .Net forum hoort te zetten.
Maar om antwoord te geven op je vraag, ik ken geen tutorial, maar mij lijkt dat het net zo gaat als het besturen van andere #D objecten, je past de vector3 voor positie aan.
Voor wat de positie moet zijn over tijd moet je wat natuurkunde gebruiken: (uit mijn hoofd)

De snelheid is constant voor de X en Y as.
De versnelling in de hoogte is constant (de grafitatiekracht) dus is de snelheid gelijk aan:
vorige snelheid - G*(verstreken tijd)
met die info kan je de snelheids vector3 maken en dus de volgende positie bepalen.

Succes,

Joran
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan