xp 2600+

• Onderwerp starter Onderwerp starter mas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mas

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hallo

ik heb een pronleempje met mijn nieuwe moederbord en processor. Ik heb een AMD Athlon xp2600+ maar hij wordt gezien als een 2000+ (in BIOS en windows). Nou las ik hier op het forum dat het aan de FSB instellingen lag. En inderdaad als ik het op 166mhz zet ipv 133 geeft ie 2600+ aan.
Het probleem is dat ik telkens het volgende foutmelding krijg: beschermings fout van windows. U moet de computer opnieuw opstarten (of iets in die richting)
Wat doe iik fout? bvd
mas

hallo ;).

Krijg je ook nog een fout code te zien , in de foutmelding ?
Dat is voor veel mensen iets makkelijker om je te helpen .
Grtz oswaldo.r

P.s. je heb een nieuwe moderbord + cpu??
En heb je ook een nieuwe installatie van win gedaan ??
Ik meen hier wel eens te hebben gelezen dat een nieuwe moederbord +cpu op de huidige win te grote verschillen in register ofzo kunnen zitten ,dat je beter windows beter opnieuw kon installeren..

nee verder nix. alleen maar een blauw scherm met de melding Beschrimngsfout van...

ps Als de fsb op 133 staat dan doet ie het gewoon, maar dan als 2000+ T
rouwens ff een vraagje tussendoor: het temp. van mijn cpu is tussen de 47 en 50 graden. is dat een beetje normaal ?

Dat kan het wel zijn want ik gebruik mijn oude hdd van mij oude pc 333mhz celeron geloof ik. Morgen maar gelijk windows opnieuw installeren

Dank voor de snelle replys:thumb:

Ja de temp is zo wel goed hoor ;).
Komt die melding zo maar in win , of tijdens het opstarten meteen al ?

Waarschijnlijk trekt je geheugen de 166Mhz niet.
Je moet minimaal PC2700 geheugen gebruiken (=166Mhz), waarschijnlijk zit er bij jouw nu PC2100 in (=133Mhz)

Groetjes,
Martin.

ik heb 512 mb pc3200

@oswaldo.r
die melding krijg ik gelijk als die windows gaat laden

nee...

Nee ik weet je probleem heb hetzelfde gehad dit komt, omdat als je een nieuw moederboard/processor hebt dat je heel je hardeschijf (waar windows op staat) moet formateren, omdat hij conflicten geeft. dus gewoon alles formateren ;)

heb ik al gedaan alleen als ik nu windows 2000 setup wil uitvoeren zegt ie dat het niet kan in DOS:confused:!?
dat allemaal met 133mhz fsb

bij 166 mhz gaat me pc uit als ik de computer wil opstarten met een opstart diskette:(
ik heb niet veel verstand van bios enzo, maar ik heb toch ff gekeken en er staat bij mijn memory voltage 2.7v maar mijn geheugen heeft 2.5volt kan het daaran liggen?

ik heb 512 mb pc3200

Is dit toevallig zogenaamd OEM geheugen???
Daar kan je ook dit soort effecten mee krijgen........
Ik blijf toch het geheugen als verdachte nummer 1 zien.

Groetjes,
Martin.

ik weet niet wat een OEM geheugen is maar als je bedoelt of het bij de pc zat, dan is het nee. Die heb ik een paar weken terug op een beurs in R'dam gekocht.

OEM geheugen wordt vaak als goedkoop merkloos geheugen verkocht.
De meeste problemen treden op bij moederborden die NIET zijn voorzien van een Via chipset..

Groetjes,
Martin.

Ik heb een msi k7n2 delta moederbord:
• nVIDIA® nForce2 SPP Chipset
- Supports DDR200/266/333/400
>Main Memory
• Supports six memory banks using three 184-pin DDR DIMMs
• Support Dual channel PC3200/2700/2100/1600 DDR SDRAMs
• Supports both 64-bit and 128-bit DDR SDRAM
• Maximum memory size of 3GB

En mijn geheugen is van TwinMOS 512mb PC3200/DDR400 CL2/CL2.5

ik heb me harde schijf geformateerd, maar ik kan geen besturings systeem meer installeren! als ik in DOS setup wil uitvoeren (van win ME/98/2000/XP) komt er te staan dat het niet kan in dos:confused: Hoe is dat mogelijk?

Hoi.

Ik vindt het wel een vaag probleem .
Ik zou zelf eerst een beetje stoeien met het geheugen (omwissellen ofzo).
En als ik dan niet verder zou komen , zou ik mischien fdisk eerst uitvoeren en een hele nieuwe primare partitie aanmaken en opnieuw formateren en hopelijk dat dan win kan installeren.
Moet toch wat proberen om jouw pc weer draaiend te krijgen , maar er bestaat ook een grote kans dat je geheugen een defect heeft ofzo .:confused:
Mischien dat je memtest op een diskette kan gooien en je geheugen gaat testen ?
Grtz oswaldo.r

dat heb ik gedaan en inderdaad mijn geheugen is defect :( Probleem is dat ik geen andere geheugen heb waarmee ik kan kijken of het ook echt aan het geheugen lag. Mijn oude pc heeft 2x128mb pc 133

Twinos is goed merkgeheugen. Probeer eens eerst win98 te installen en daarna te uograden naar Xp

succes

Dat zou ik best willen doen, alleen ik kan windows setup niet uitvoeren in dos :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan