xp 32bit of 64bit welke is beter kwa prestatie's

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimepjes94

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
hallo,

ik wou graag eens weten welke van de 2 is beter 32bit of de 64bit?
En kan mijn pc 64bit wel aan?

Mobo-Biostar n68s am2
Processor-Amd Athlon X2 250 3.00ghz
Gpu-Nvidea 210
Ram-2gb ddr2

Mvg, Crimepjes94

Hoi..

Maakt in deze samenstelling geen verschil.Zal geen verschil in prestaties leveren.
Wat wel zo is dat mocht je een keer geheugen uitbreiden en je zou boven de 3gb komen dan is 64b een must.(bord kan 8gb aan)

Bij 4GB ram of minder is 64bit windows alleen maar vertragend.

Dat het vertragend zou werken is voor mij dan nieuw.Dat heb ik nog nooit gehoord.

Dat het vertragend zou werken is voor mij dan nieuw.Dat heb ik nog nooit gehoord.

Vorig jaar heb ik mijn 4GB ram PC ingericht met Win 7 64bit professional. De performance viel zwaar tegen. Toen heb ik de 32bit versie erop geïnstalleerd en dat gaf betere prestaties. Bovendien kon ik aanzienlijk meer "legacy" software wel onder 32bit windows laten aan de praat krijgen wat niet zo best lukte onder de 64bit.
Nu moet ik toegeven dat, om een echte onderbouwing van deze performance kwestie te geven, ik eigenlijk ook nog eens 64 bit windows met 8gb RAM zou moeten proberen, maar dat is er nog niet van gekomen. Het enige dat ik nu kan zeggen is dat bij mij met 4GB ram de 32 bit beter performed dan de 64 bit.

Bij 32 bit ondersteunt windows maar tot 3.1 a 3.2 GB.
heb je meer dan 3 gb in je comuter zitten, en wil je alle RAM geheugen optimaal benutten kan je beter de 64 bit installeren.

daarnaast is drivers bij 64 bit vaak wat lastiger, dus als er 3 of minder GB ram inzit, zou ik de 32 bit aanraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan