XP, A-Squared heeft Teveel verwijdert na virusdetectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb met A-Squared een viruscontrole uitgevoerd.
Nu is tijdens het verplaatsen naar de quarantaine de pc "vastgelopen". reset was de enige optie. Als ik nu de PC opstart heb ik een lege desktop met muispointer (die werkt) maar startknop meer.

Ik kan via ctrl-alt-del wel taakbeheer starten en heb dmv systeemherstel het systeem 3 dagen teruggezet, situatie onveranderd. Ben toen teruggegaan naar A-squared om te proberen de verplaatsingen naar quarantaine ongedaan te maken maar de lijst was leeg.
Toen met systeemherstel weer naar de dag van de crash (9 mei) gegaan en naar de A-squared quarantainelijst maar ook die was leeg. Ik kan dus niets ongedaan maken.
Via taakbeheer en bladeren een nieuwe taak starten kan ik wel applicaties starten.
Er zijn hoogst waarschijnlijk cruciale bestanden verwijderd.
In het log van A-squared kan ik nog zien wat er is door A-squared is verplaatst tot aan de vastloper. zit er als bijlage bij.

Wat kan ik nu nog doen om het systeem weer goed te krijgen?
Wie weet me op weg te helpen?

Bijlagen

• foutje.JPG
    foutje.JPG
    64,6 KB · Weergaven: 17
probeer met je windows cd dit commando.

sfc /scannow

in vervolg gebruik een virus scanner die goed is en niet die rotzooi :confused:

ter aan vulling.

gebruik deze tools ook maar eens.

spybot search & destroy.
adaware free edition.
spyware blaster.

update deze programmas en doe daar een voledige scan mee.
je heb ook last van een zware spyware infectie met al die trojans.

sfc /scannow

Ga ik doen. Ik heb tot gisteren A-squared naar volle tevredenheid gebruikt.:mad:
Worden dan die ontbrekende bestanden teruggezet?

sfc /scannow

SFC /scannow gedraait vanuit een dos venster, helemaal geen meldingen.
Of moest dit anders? Je ziet het al ik ben geen "nerd"

In de veilige modus ook geen iconen en start/taakbalk/klok.
Verder kan ik via taakbeheer, nieuwe taak, alle programma's starten waar ik naartoe kan bladeren. Internet werkt, Outlook-express, Excel etc. Ik benader helpmij met deze pc.
Het gaat om een PC met XP SP2 (geen 3 erop dus)
Heel erg veel kan er niet mis zijn. Het moet toch te herstellen zijn?

probeer eens dit
open taakenbeheer type daar explorer.exe.
dan als het goed is zijn je iconen terug en startbalk.
het kan ook zijn dat explorer.exe ontbreek

Probeer veilige modus(F8)-optie "laatst bekende instellingen die werkten" of iets van die strekking.
Probeer ook eens:
uitvoeren
type:
mrt
enter

Laatst bewerkt:
probeer eens dit
open taakenbeheer type daar explorer.exe.
dan als het goed is zijn je iconen terug en startbalk.
het kan ook zijn dat explorer.exe ontbreek

Bedankt voor je tip maar hij werkt niet omdat in de explorer.exe een virus zat volgens A-Squared en die heeft de explorer.exe in quarantaine willen zetten, waarbij hij geheel zoek is geraakt.

Probeer veilige modus(F8)-optie "laatst bekende instellingen die werkten" of iets van die strekking.
Probeer ook eens:
uitvoeren
type:
mrt
enter

De "laatst bekende instellingen die werkten" heeft niet geholpen de Explorer.exe is ook
daarmee niet teruggekomen. Ik heb ook SFC /scannow gedraait en die beeindigd zijn taak zonder meldingen en verbeteringen.
MRT is het "verwijderprogramma voor schadelijke software" van microsoft, ontdekte ik.
Dat heb ik gedraait en er is geen schadelijke software gevonden.

Ik ga nu maar eens proberen om een explorer.exe van een andere computer, die met dezelfde XP is geinstalleerd, erop te zetten.

De "laatst bekende instellingen die werkten" heeft niet geholpen de Explorer.exe is ook
daarmee niet teruggekomen. Ik heb ook SFC /scannow gedraait en die beeindigd zijn taak zonder meldingen en verbeteringen.
MRT is het "verwijderprogramma voor schadelijke software" van microsoft, ontdekte ik.
Dat heb ik gedraait en er is geen schadelijke software gevonden.

Ik ga nu maar eens proberen om een explorer.exe van een andere computer, die met dezelfde XP is geinstalleerd, erop te zetten.

Ander Explorer in C:\Windows gezet en het draait weer! :D De rest van de verwijderde bestanden in de foto die ik mee stuurde bij mijn 1e bericht zijn niet van belang zo blijkt.

Het was wel leerzaam ik heb het uiteindelijk allemaal zelf opgelost met wat hulp van helpmij. Mijn PC is weer schoon en vrij van de eerder gevonden rotzooi.
Een komplete herinstallatie, was gelukkig niet nodig.
Iedereen bedankt daarvoor.

gewoon invoeren in de startmenu uitvoeren.
let goed op de eenmaalige spatie sfc /scannow dit repareer de onbrekende windows bestanden of corupte bestanden.
je kan ook trouwens een reperatie installatie draaien met behoud van de je bestanden denk dat deze optie geschikt is voor jou problemen.

Laatst bewerkt:
gewoon invoeren in de startmenu uitvoeren.
let goed op de eenmaalige spatie sfc /scannow dit repareer de onbrekende windows bestanden of corupte bestanden.
je kan ook trouwens een reperatie installatie draaien met behoud van de je bestanden denk dat deze optie geschikt is voor jou problemen.

Dank voor je reaktie.
Ik vind het vreemd dat SFC /scannow wel een voortgang laat zien maar geen inzicht geeft in de eventueel veranderde/gecorrigeerde bestanden.
In tussen draait mijn PC alweer naar tevredenheid.

staat meestal in je systeem logboek je kan er komen door de admintools in je confugratie menu.
ben je nu weer schoon of nog problemen?

staat meestal in je systeem logboek je kan er komen door de admintools in je confugratie menu.
ben je nu weer schoon of nog problemen?

Ja ik, (PC) is weer schoon!
Ik zal eens naar dat logboek kijken.

Bedankt voor je bijdrage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan