XP aanmelden op Samba server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
Hallo, *
ik heb hier een linux server met Samba en een hele horde Clients, meest Win98, een paar Win XP. Ik ben nu bezig, een nieuwe XP Professional client te activeren, maar ik slaag er niet in, me lid te maken van het domein, en ik weet niet waarom niet. Het gaat wel goed op de meeste W98 clients.

Wat ik tot dusver gedaan heb:
- windows firewall afgezet (heb je toch alleen maar last van :) )
- Deze Computer -> Eigenschappen -> Computernaam -> wijzigen -> identificatie wijzigen -> Mee... hier als achtervoegsel "lan" ingevoerd (dat heb ik nodig, omdat in mijn speedtouch firewall annex DNS alle namen gevolgd worden door lan). Daarna opnieuw opgestart.
- Deze computer -> Eigenschappen -> Computernaam -> NetwerkID, en dan ofwel de wizard volgen, ofwel de domeinnaam zelf ingeven... melding:
er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein <domeinnaam>

Terwijl ik op alle W98 machines gewoon kan inloggen op de betreffende domeincontroller, en hem ook gewoon zie in Netwerkomgeving.
En als klap op de vuurpijl: ik kan met NET USE gewoon bij alle shares komen, ik kan ze aansluiten via Netwerkverbindingen, alleen inloggen gaat niet. Waarom niet?
 
Welke versie van samba gebruikt en heb de password fix gedraait voor xp.
 
Update: ik had een vast IP adres gebruikt. Nadat ik DHCP had ingeschakeld werkte alles wel. Nou ja, het is wat lastiger met monitoren, maar dat moet dan maar...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan