XP accepteert digitale camera niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yess7

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Berichten
149
hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer met daarop windows XP.
Probleem = Mijn digitale camera doet het niet.
Hij staat in apparaatbeheer aangegeven als werkt perfect, maar als ik hem op wil starten geeft hij aan:
camera niet gevonden.

Heb de helpdesk gebeld, krijg als antwoord dat hun het ook niet weten!

Wie weet het wel, wie kan mij helpen?????

Groetjes Yess7
 
heb je eerst software geinstallerd en daarna de camera er ingeplugd
gr Willem
 
meerdere keren installeren

Het klinkt gek maar bij mij hielp het om de gebruikelijke software meerdere keren te installeren. Deze tip werd mij verstrekt door de winkel waar ik het apparaat kocht. Na 4 keer over elkaar heen installeren bleek de camera te werken. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Ik hoop dat het ook bij jou werkt.

Arno.
 
Hoi Willem, ja dat heb ik gedaan.

Hoi Arno, dat heb ik net ook geprobeerd, een stuk of 5 keer en het lukt helaas niet.

Ik was net nog aan het kijken maar nu zie ik dat de camera in mijn computer staat als type 5995 en ik heb type 9700.
Zou het daaraan liggen??
Maar ook dat kan ik niet veranderen!!

Yess7
 
Welk merk heb je,mischien een ander driver?
 
Het merk is Medion.(Aldi)
Maar van de helpdesk zeggen ze dat er geen andere driver is.
Zij zeggen dat ik windows maar moet herinstalleren!
 
Geplaatst door Yess7

Zij zeggen dat ik windows maar moet herinstalleren!

Daar zou ik nog even mee wachten als je systeem verder stabiel is.

Grtzzz.
 
Mijn computer 3 weken oud, ik ga hem echt niet herinstalleren en volgens mij heeft dat toch geen nut.
 
Misschien helpt dit.

Bij een buurman van mijn werkte het wel

Gaan de BIOS in en zoek daar naar de USB settings kijk of deze USB poort aanstaat (enabled) zoniet zet hem dan op ENABLED.

Hoop dat het voor je werkt.
 
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de camera.
Kijk bij eigenschappen, dan bij compatibiliteit.
Vink aan: dit programma in deze compatibiliteitmodus uitvoeren en kies dan windows 98.

dit probleem hadden wij ook en dit werkt bij ons.
 
Yess7 kijk hier hij heeft dezelfde camera, misschien dat het je verder kan helpen.
 
hetzelfde probleem

Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde camera en XP en een nieuwe computer. Ben jij er inmiddels uitgekomen? Zo ja, hoe moet ik het doen. Of heeft iemand anderes al de oplossing??? Bedasnkt bibi
 
Bibi probeer dit eens;
Xp herkent de nieuwe hardware maar instaleert automatisch de verkeerde driver. Om de juiste driver te updaten miet je het volgende doen: - cd met softeware MD5995 in cdrom drive - fototoestel op PC stand aansluiten op USB poort (*) - rechtermuisklik op 'Deze computer' - kies 'eigenschappen' - klik op 'hardware' - klik op 'apparaatbeheer' - klik op + voor 'beeldapparaten' (imaging devices in het engels) - slecteer MD9700 met rechtermuisklik - klik op 'stuurprogramma' - klik op 'bijwerken' - klik op ZELF kiezen - blader nu naar uw cd ( F: ) en klik op de map XP - selecteer file MD5995.inf en druk op OK - herstart uw computer (*) (Zorg ervoor dat uw display boven op de camera steeds USB laat zien. Liefst met stroomvoeding want pillen sluiten uw toestel na 3 min af en dan ben je misschien nog niet klaar met uw installatie)

Bron:
Diskidee
 
hij pakt hem niet

Hallo, heb de aanwijzingen opgevolgd, maar als ik hem zelf wil bijwerken en op ok druk dan reageert hij verder niet meer.
 
Misschien moet je eens helemaal opnieuw beginnen, met het installeren van je camera. Dus verwijder die camera eens bij apparaatbeheer.
 
Mocht dit ook niet lukken. Ik lees op diverse sites dat je camera het gewoon moet doen. Heb je geen mogelijkheid om die camera bij iemand anders op z'n pc te installeren, kijken of hij het daar wel doet.
 
Dit is de uiteindelijke reactie van Medion helpdesk:

(Heb het nog niet geprobeerd, maar is misschien toch de moeite waard)


- Koppel de camera aan, zet deze aan, en stel deze in op 'pc'.

- Ga naar [configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer] en verwijder iedere vermelding naar de camera.

- Koppel de camera los.

- Zoek op de C: naar de bestanden "MD59*.INF" "MD97*.INF" en "SX-410Z.INF".
Voor ieder gevonden bestand doet u het volgende:

- Open het inf-bestand.

- Zoek naar de regel [Models]. Daaronder kunt u vinden:

"%Jp.DeviceDesc% = Jp.Camera, USB\VID_0D96&PID_4100"

In plaats van "4100" kan daar ook staan "4101", "4102", "4103", Enzovoort. Verander dit in "4100".

- Koppel de camera aan, zet deze aan, en stel deze in op 'pc'.

- Start opnieuw op.
 
vraag niet hoe

Het is me uiteindelijk gelukt met de download die huijb aangaf. En vervolgens via WINRAR (!?) geopend. Hoop dat ik dit ooit nog terugvindt! Overigens op andere computer ging het allemaal zonder deze problemen, dus voor mij heeft XP eigenlijk al afgedaan. in ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp. Bibi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan