XP activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas47

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Berichten
66
Hoi,
Ik zit argeloos:eek: wat te computeren, maak wat virtuele partities aan op mijn harde schijf. Start opnieuw op en krijg de melding "uw huidige configuratie wijkt te veel af van de originele, activeer opnieuw".
Nu vloek ik nooit :evil: :evil: :evil: :evil: .dus vergeef me deze oprisping...

Dus ik bellen, zijn die *****s dicht.
Iemand enig idee hoe ik activering kan omzeilen?

Het betreft XP home met sp2 erop.

Klaas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waarom wil je niet activeren, omdat je een illegale versie hebt?
 
Nee, niet omdat ik een illigale versie heb.

Maar omdat ik:
a. over mijn nek ga dat men blijkbaar in de gaten kan houden wat ik installeer.
b. dat als gegeven nemende(dat men dus blijkbaar in de gaten kan houden wat ik installeer), dan moet ik ook te woord worden gestaan wanneer dat mij overkomt, en niet wanneer het de heren uitkomt.
c. ik heb slechts wat virtuele harddisks aangemaakt.
d. praat me niet over illigaal want als ik bij jou op je PC kom kijken staat daar vast iets waarvoor je geen bonnetje hebt.

vriendelijke groet,
Klaas
 
Activatie

Waarom bel je M$ morgen niet op of overmorgen of vrijdag, voor mijn part volgende week? :cool:

Je hebt 30 dagen de tijd om Windows te activeren.

In de tussenliggende tijd kun je gewoon doorwerken. (toch?)

Mvg.
 
30 dagen?

Nee slechts drie dagen de tijd heb ik:evil:

En morgenochtend sta ik (hoop ik tenminste) om zeven uur op schiphol om een dikke week weg te zijn (wel voor mijn werk;).

Ja ja ook te regelen vanaf die kant , maar ik wil der gewoon niet mee bezig zijn
:evil: :evil:

Heb al genoeg aan mijn kop zonder deze flauwekul.
 
Hoi Tron,

Bedoel het ook niet persoonlijk hoor :)
Weet ook wel dat er niets aan te doen valt. Komt ook weer goed.
Maar je kunt echt balen als je opstart en je dit soort niet ter zake doende berichten krijg. Want ik weet precies wat er gebeurd, dan zeggen ze o dan moet u dit en dit ingeven, klaar.
Val mij er dan niet mee lastig:mad:

Maar soms is niets menselijks me vreemd, en uit ik mijn frustratie:eek:

Heb een fijne nachtrust:thumb:

Klaas
 
Ik kan mij de frustratie wel voorstellen, ook ik scheld regelmatig op MS. Toen de activatie werd geintroduceerd (aantal jaren terug) viel zowat de hele wereld in een appelflauwte van woede. Nu komen al meer programma's met productie-activatie, met als argument het illegaal kopieren tegen te gaan. Het is een gegeven waar je mee moet leven...helaas. Het komt nog zover (of is al gaande) dat een programma niet eens je eigendom meer is maar màg je het gebruiken tegen bepaalde voorwaarden.

Anyway, geschreven taal kan nogal eens harder overkomen dan de bedoeling is, vooral met zoveel smilies. Begrijpelijk dat soms iemand zich er aan stoort maar ik geloof dat de soep niet zo heet wordt gegeten etc etc...hopelijk heeft Klaas47 toch van een fijne nachtrust genoten! :D
 
een corp - versie is een oplossing, ik moet nooit activeren ...
 
ho ho

Hoi lezers,

Het was nooit de bedoeling om onderling wat ongenoegen te veroorzaken.
Mijn excuses daarvoor.
Was even boos op die rijke man uit America.

En ach voor de een is ... al schelden en voor een ander kan ... nog niet de lading dekken.

Laat elkaar in waarde..

Groet,
Klaas

PS: ik ben al helemaal gelukkig dat ik op mijn oude dag nog geduid wordt als junior member:)
Ps2: Nee, ik ben niet van 1947 :evil:
 
Laatst bewerkt:
De microsoft site en de tip van gezina zijn volgens mij de onderstaande methode

(bron freds corner uit gezina's link)
Wie kent het niet, altijd na een herinstallatie weer opnieuw moeten activeren?
Hier vind je een methode om dat bij de volgende installatie te omzeilen.

Kopieer het bestand C:\windows\system32\wpa.dbl naar een floppy, ervan uitgaande dat de windows directory C:\windows is.

De volgende keer dat je windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd kopieer je dat bestand naar de directory C:\windows\system32. Overschrijf dat bestand gewoon.
Daarna kun je het systeem weer zonder problemen gebruiken zonder eerst weer te activeren.

dit werkt alleen als de klaas zijn systeem gaat herinstalleren en dan dit bestand na her installatie meteen plaatst (wat natuurlijk ook te proberen is :)) je omzeilt de activering dan niet alleen verkort je het proces. (er is al geactiveerd en je hebt legaal een "Activerings bestand" gekregen)
Maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor een belletje met Microsoft om te activeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan