Xp activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosduiveltje

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2008
Berichten
28
Hoe kun je voorkomen , dat je telkens XP weer moet activeren?

Ik heb in 14 dagen xp 4 x opnieuw geinstalleerd. Dit door problemen met mijn computer.
Ik heb een legale versie van XP.

Ik heb eens gelezen , dat je een bepaald bestand op een diskette kon zetten . En als je dat terug zette na een herinstallatie hoefde je niet weer te activeren.

Alleen weet ik niet meer precies hoe dat zit.:eek:
 
Bellen met microsoft die kunnen je dan een goeie activering geven als je idd gebruik maakt van een legale pc, dus activering per telefoon.... veel succes

TC-multimedia

na het overlezen van de vraag was dit niet wat je bedoelde denk ik, maar waarom zou je dat willen het activeren is zo geregeld toch? en anders een ghost of slip-stream maken als je zovaak je pc wilt herinstalleren.
 
Laatst bewerkt:
Bellen met microsoft die kunnen je dan een goeie activering geven als je idd gebruik maakt van een legale pc, dus activering per telefoon.... veel succes

TC-multimedia

na het overlezen van de vraag was dit niet wat je bedoelde denk ik, maar waarom zou je dat willen het activeren is zo geregeld toch? en anders een ghost of slip-stream maken als je zovaak je pc wilt herinstalleren.

Dat heb ik ook gedaan . Het gaat er alleen om dat ik wel eens vaker xp opnieuw installeer( op dezelfde computer) en geen zin heb om iedere keer aan de telefoon te moeten hangen met microsoft.
Gisteren avond nam dat gedoe namelijk bijna een half uur in beslag.:evil: Het was bijna niet te verstaan en de code werd zo snel gegeven , dat ik hem telkens opnieuw moest beluisteren. Je wordt gestoord van hun druk op het hekje of druk op het sterretje om de reeks opnieuw te horen:eek:
Vandaar mijn vraag. Normaal doe ik het via internet, maar 4 x in 14 dagen .Hier waren ze dus niet blij mee en dus moest ik bellen
 
Na activering kun je een kopie maken van het bestand wpa.dbl zou je de volgende keer weer opnieuw moeten installeren dan plaats je dat bestand terug en het is weer werkend.

Let op dit werkt alleen als je niet (teveel) je hardware hebt gewijzigd. (dus is niet om een andere machine illegaal te activeren)

leesvoer:
http://www.windows-help-central.com/windows-xp-activering.html
 
WPA

Als je zovaak opnieuw installeerd. Is het dan niet handiger om een keer windows te installeren en dan via ghost, acronis of welk ander proggie en image te maken.

Hoef je niet steeds te bellen.
 
WPA

Als je zovaak opnieuw installeerd. Is het dan niet handiger om een keer windows te installeren en dan via ghost, acronis of welk ander proggie en image te maken.

Hoef je niet steeds te bellen.

normaal doe ik eens per jaar een herinstallatie, nu door diverse computerproblemen 4x in 14 dagen.

maar ik ga je raad opvolgen. Ik maak een image met ghost, als ik alle programma's geinstalleerd heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan