Xp activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexie11

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
8
Ik heb hier een pc van een vriend. legale bak met licensie erbij. Ik start hem op en XP komt met de melding dat hij moet activeren. Als ik dit wil gaan doen krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken met de activatie server.
Veiligemodus of als Admin inloggen krijg ik ook de melding dat hij moet activeren.

Ik vermoed dat er iets mis is met de netwerk instellingen maar hoe kom ik hier nu bij?
Iemand tips zodat ik ik toch in windows kan komen?
 
even ms bellen? ook wel is gedaan om xp te activeren..
 
Ik denk dat dat weinig nut heeft. Activeren gaat dus niet via internet. Hoe kunnen zij mij dan helpen via de telefoon?
Als ik in Xp kan komen dan kom ik er denk ik wel uit.
 
Eerst maar eens bedraad aansluiten aan een router, en dan opnieuw opstarten en kijken of de activatie dan wel lukt. Ik ga er hier even vanuit dat de huidige netwerkinstellingen op die XP computer zijn gebaseerd op draadloos Internet.

Succes,

Tijs.
 
Mik Zjegger
Hoi,
sorry maar ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat je Windows moet activeren voordat hij opgestart is.
Als ik in Xp kan komen dan kom ik er denk ik wel uit.

Als je hem binnen een bepaalde tijs niet activeerd kom je waarschijnlijk in de stand waar ik nu in zit. Windows boot maar je kan niet aanmelden.

Eerst maar eens bedraad aansluiten aan een router, en dan opnieuw opstarten en kijken of de activatie dan wel lukt. Ik ga er hier even vanuit dat de huidige netwerkinstellingen op die XP computer zijn gebaseerd op draadloos Internet.

Zit al aangesloten met een kabel.
 
Welke Internet-browser is (extra) geïnstalleerd op die XP computer? Vooral als er Google Chrome op geïnstalleerd is (of ooit geïnstalleerd is geweest), dan maak ik me zorgen over de registratie van HTML etc., zodanig dat Internet Explorer (die nodig is bij de activatie) niet goed start. En natuurlijk kan het zijn dat je vriend Internet Explorer van zijn systeem heeft afgemikt.

Zie hier voor tips om het probleem (hopelijk) te verhelpen. Mocht je helemaal tot en met stap 6 moeten komen, dan kom je bij stap 6 in de problemen als op de PC ondertussen Internet Explorer 7 of Internet Explorer 8 zijn geïnstalleerd. Kijk voor het bouwen van een installatie-cd voor in-place installatie, incl. Internet Explorer 8 in deze discussiedraad, posting #6.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan