xp beeldschermeigenschappen uitgeschakeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.882
Hallo,

Ik zit momenteel bij een P3 waarop XP pro draait.
Omdat de monitor erg laag in frequentie staat wil ik dat bijstellen.
Op een of andere manier zijn er geen beeldscherm eigenschappen te vinden. Niet via r-click en niet via de config scherm

Als ik re r-click doe krijg ik wel de eigenschappen van het beeldscherm maar kan geen geavanceerde eigenschappen bereiken.

Is dit misschien ergens aan en uit te schakelen ?


Nico :)
 
Geplaatst door buick
Hallo,

Ik zit momenteel bij een P3 waarop XP pro draait.
Omdat de monitor erg laag in frequentie staat wil ik dat bijstellen.
Op een of andere manier zijn er geen beeldscherm eigenschappen te vinden. Niet via r-click en niet via de config scherm

Als ik re r-click doe krijg ik wel de eigenschappen van het beeldscherm maar kan geen geavanceerde eigenschappen bereiken.

Is dit misschien ergens aan en uit te schakelen ?


Nico :)

wat voor monitor en videokaart heb je?

en heb je misschien de drivers niet goed geïnstalleerd?
 
Videokaart is een NVidia Vanta
Drivers zijn volgens mij geinstalleerd. Systeem werkt verder ook normaal alleen als ik rechtsklik op mijn buroblad (of via configuratiescherm-beeldscherm) ga dan zie ik alleen een popup waar ik het thema kan veranderen. :confused:

Nico :)
 
Geplaatst door buick
Videokaart is een NVidia Vanta
Drivers zijn volgens mij geinstalleerd. Systeem werkt verder ook normaal alleen als ik rechtsklik op mijn buroblad (of via configuratiescherm-beeldscherm) ga dan zie ik alleen een popup waar ik het thema kan veranderen. :confused:

Nico :)

zie je dit scherm niet?
 

Bijlagen

  • hier.jpg
    hier.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 42
Nope. Alleen dit :confused:
 

Bijlagen

  • eigenschap.jpg
    eigenschap.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 44
Geplaatst door buick
Nope. Alleen dit :confused:

kijk eens via deze computer rechts klik eigenschappen hardware apparaatbeheer of hier alles ok is
staan er ergens vraagtekens oid?

wel vreemd
je mist een hoop tabbladen
 
Alles staat daar goed. Het lijkt bijna of er een of andere tweak op toegepast is.
Zal nog eens op zoek naar nieuwere drivers..
Nico :)
 
ehh,

wat nu als de "beheerder" van XP pro de gebruiker heeft "buitengesloten" van de optie "beeldschermeigenschappen" aanpassen. Deze en nog veel meer uitsluitingsopties zijn binnen pro in te stellen...............
 
Zou mogelijk kunnen zijn. Misschien zonder het zelf te weten. Ik ben nl ingelogd op het admin account.

Enig idee hoe ik dat weg kan halen ?

Nico :)
 
Geplaatst door buick
Zou mogelijk kunnen zijn. Misschien zonder het zelf te weten. Ik ben nl ingelogd op het admin account.

Enig idee hoe ik dat weg kan halen ?

Nico :)

ik weet niet of je het kent, maar hulp op afstand is soms ook wel handig
kan je iemand op afstand op je pc laten kijken of er iets verkeerd staat ingesteld

ken je dit?
is misschien handig omdat het toch een vreemd probleem is?
 
Ga naar Start > Uitvoeren > regedit, en kijk of je 1 of meer van de volgende registersleutels hebt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Is dat zo, verwijder dan in die registersleutels de gehele System subsleutel onder "Policies".

En daarna even opnieuw opstarten.
 
Ik heb de sleutels niet kunnen vinden. Verder heb ik de drivers ge-uninstalled en opnieuw geïnstalleerd.
Nu start het scherm op in 640x480 :confused:
Drivers geven geen fouten aan.

Heb afgesproken dat ik vanavond even contact opneem met degene die XP geïnstalleerd heeft . Als dat niets oplevert dan maar opnieuw XP erop . Ik ben het probleem ook nog niet eerder tegengekomen nl.

Nico :)
 
Dan is het dus geen restrictie, denk ik.

Wellicht inderdaad even een reparatieinstallatie?
 
Als je van Nvidia drivers hebt zou het er zo uit moeten zien denk ik:
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Als je van Nvidia drivers hebt zou het er zo uit moeten zien denk ik:
attachment.php


Ik weet het :) Zo staat het op mijn eigen comp ook .
Helaas hebben zij alleen het tabje met de Thema's. En daar begin je weinig mee :D
Nico
 
Wacht eens, komt zoiets niet mee met een ander frutselpakketje van Nvidia? Hoe heet dat nou???
Als je op de site van Nvidia of MSI op de pagina van je moederboard bent zie je een gedeelte rechts staan. B.v. videokaart/bios etc. Daar heb je nog een mogelijkheid voor het pretpakket. Ga je naar een andere pagina.
Ik kreeg daarmee bv ook een progje om het ram op te vijzelen.
Ik ben erg onduidelijk :( maar ik zou toch maar even kijken.


aanpassing: Je hebt b.v. fuzzy logic.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan