Xp bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Wegens het wegvallen van het XP besturingssysteem heb ik XP opnieuw moeten installeren. Tot zover alles goed, maar... de bestanden en programma's (Word-documenten, eerder verzonden mail, enz.) die ik voordien gebruikte worden nu niet meer gelinkt met de huidige instellingen. Het loopt als het ware parallel aan de "huidige XP". Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Wie o wie kan mij helpen!
Met dank
Marc

Geplaatst door laagvlieger
...gelinkt met de huidige instellingen...

Ik snap er iig weinig van. Je kan je bestanden niet meer openen of heb je xp nu twee keer geïnstalleerd staan?

Ik dacht dat ik duidelijk was. Weet niet hoe het komt dat aan een bepaald programma gelinkt bestand niet automatisch wordt opgenomen. Het staat wel ergens op de harde schijf. :-)

Heb je alle data verdeeld over meerdere partities/schijven? of alles op dezelfde deel? (als je niet weet wat ik vraag heb je met enige zekerheid alles op dezelfde deel gezet)

Je bedoeld dat de snelkoppelingen op het bureaublad/start-menu niet meer werken?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "aan elkaar gelinkt" Wat wil je dat er gebeurt als ze wel gelinkt zijn, of wat zie je niet gebeuren als ze niet gelinkt zijn.

Probeer toch wat duidelijker te zijn.

Hoi,

Wat ik in het begin al zei is dat, bijv. oude e-mailberichten na het opnieuw installeren niet automatisch in de desbetreffende mappen worden gezet en geplaatst worden. Bijv. Post in, uit en persoonlijke mappen. terwijl in de "oude" Outlookmap, na het 1ste installeren er velen zijn opgebouwd. De Oulookvensters waren helemaal leeg.

Tsja, daar hoef je inderdaad niet op te rekenen dat je oude e-mails weer netjes gerangschikt staan na een herinstallatie.

Ik ben dan ook bang dat je alles kwijt bent als je je e-mails niet hebt gebackupt voordat je de nieuwe installatie uitvoerde. Maar hoe heb je precies die herinstallatie uitgevoerd, via formatteren, of herstellen van windows??? En heb je vantevoren nog überhaupt iets gebackupped???

En hoe zit het dan met je andere persoonlijk bestanden zoals brieven en andere Word en Excel files?? Heb je die nog terug kunnen vinden, staan ze op een aparte partitie, kun je ze gewoon openen met Word???

Je zal echt wat duidelijker moeten zijn, want voorlopig is het nog een beetje abacadabra allemaal.

Beste Verhoog,

Heb deze bestanden niet gebackupt, maar hoef ik dacht ik ook niet als ik de harde schijf NIET heb geformatteerd, wat in dit geval het geval is. Kan voor de rest al mijn gerelateerde bestanden weer gewoon terugvinden van voor de herinstallatie. via "zoeken"
Hoop dat ik nu wel wat duidelijker ben.

Ik ben niet echt bekend met een nieuwe installatie over een (niet meer werkende) XP heen zetten, maar ik vrees dat je je e-mail niet terug zult kunnen vinden. Ik ga ervan uit dat XP de oude bestanden gewoon vervangt door nieuwe, lege bestanden.

Maar even voor de duidelijkheid, heb je het nu over Outlook Express, wat een onderdeel van XP is, of over Outlook, als onderdeel van Office?? Dat is wel even belangrijk om helder te hebben....

En in je allereerste berichtje zeg je dat "Word documenten niet meer worden gelinkt aan de huidige instellingen". Wat bedoel je daar precies mee dan?

Hi Hoog,

De volgende opmerking van Caveman vond ik wel interessant:

QUOTE: (van Caveman)... Als je zelf niet ingrijpt zoekt windows 2k/xp naar de eerstvolgende partitie na c: met voldoende ruimte om te installeren. Als c: echter voldoende ruimte heeft, krijg je je besturingssysteem tweemaal op c:.

In het geval xp nu op twee partities staat, kan je je boot.ini op c: aanpassen en de installatie op de partitie formatteren. Als je xp tweemaal op c: hebt is het moeilijker om te bepalen wat wat is.

Mocht je opnieuw willen beginnen, kies er dan in de installatieprocedure voor om zelf je partitie te kiezen en formatteer deze eerst voor je verder gaat.
(EINDE QUOTE).

Hoog, heb trouwens Outlook van XP af.

Doordat alles op 1 partitie staat is de hoeveelheid info op de harde schijf ook bijna verrdubbeld! Vandaar natuurlijk de bestanden (bijv. Outlook) de oude berichten van de eerste installatie en de 2de niet meer worden samengevoegd! Alles staat dubbel op de C schijf.

Ik raad je echt aan (ook na wat Caveman zei) om opnieuw te beginnen. Dus álles formatteren en opnieuw installeren. Het is nu een zootje geworden.

Zorg dan natuurlijk wel dat je alles goed backupped. Je zegt dat je "Outlook van XP af hebt", dus ik neem aan dat je het nu over Outlook Express hebt. Hou die twee uit elkaar, het zijn twee totaal verschillende programma's!!!

Als je inderdaad je mail terug wilt vinden van Outlook Express, zoek dan je hele schijf af naar *.dbx bestanden. Aangezien je twee installaties naast elkaar hebt draaien, kan het zijn dat je bijvoorbeeld twee keer het bestand "verzonden items.dbx" vindt. Maak dan een backup van het grootste bestand van de twee, daar zit je mail in.

Als je alle *.dbx bestanden hebt gevonden, maak dan een backup van de grootste bestanden op een andere partitie, of op een cd (ze kunnen erg groot zijn). In ieder geval niet op de partitie waar Win XP op staat. Zorg ook dat je al je andere persoonlijke bestanden die op de Win XP partitie staan ergens goed en veilig weg zet als je ze later weer terug wilt vinden.

Vwb je e-mail kun je na herinstallatie de lege *.dbx bestanden van de nieuwe installatie vervangen door jouw eigen bestanden waar de e-mails in staan. Maar daar zullen we de vlg keer op ingaan als de herinstallatie gelukt is. Succes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan