XP "bevriest""

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Wat het kan zijn weet ik niet maar het gebeurt telkens weer en ik heb al van alles geprobeert, Van bios tot checkdisk etcetera etcetera.
Telkens bevriest het beeld en kan ik niet meer verder werken en moet ik resetten.
Mobo: MSI K8R neo.
SATA IBM/Hitachi 169 gb
CPU: AMD Athlon 64bit 3200+
Dane elec 2x 256
ATI Radeon 9600 XT
Wie o wie heeft er goede raad.

Na hoeveel tijd gebeurt dit? Wat voor een voeding zit er in je systeem (aantal watts)? Windows helemaal geupdate? Laatste drivers voor je videokaart/ Sata etc? Je kunt je geheugen eens testen met memtest. Weet je de temperaturen van je systeem (processor en moederbord)

Probeer anders eens een Bios update als het bovenstaande allemaal ok is.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door basvdK
Na hoeveel tijd gebeurt dit? Wat voor een voeding zit er in je systeem (aantal watts)? Windows helemaal geupdate? Laatste drivers voor je videokaart/ Sata etc? Je kunt je geheugen eens testen met memtest. Weet je de temperaturen van je systeem (processor en moederbord)

Probeer anders eens een Bios update als het bovenstaande allemaal ok is.
Het gebeurd soms een dag niet en soms ineens achter elkaar.
Voeding is een Qtec 550 watt. Ik heb er een andere voeding in gehad en dan gebeurd het ook.
Temperatuur is met dik 50 graden vrij hoog maar dat moet gewoon kunnen met een 64 bitter.

Temp en voeding dus goed (temp wel een beetje hoog, maar acceptabel). Wellicht een geheugen probleem, check je geheugen dus met memtest. Hier te downloaden. En aangezien dit een vrij nieuwe processor is, is er wellicht een biosupdate beschikbaar, mocht het het geheugen niet zijn, zou ik dat doen.

Niet opgeven he! 't is maar een computer ;) Wees blij dat je vriendin niet bevriest na een paar minuten :p

Ja lach maar, maar gelukkig heb ik geen vriendin.
Ik heb net het bios geflasht en probleem blijft helaas.

Als je memtest lastig vind, kun je het natuurlijk ook met 1 reepje geheugen proberen, werkt het dan wel goed, weet je wat het is. Werkt het dan niet goed, andere reepje. Werkt het dan nog niet goed; in ieder geval geen geheugen probleem. Maar ik vind het wel heel erg op een geheugenprobleem lijken.

Zou het ook nog een kwestie van amdraaien kunnen zijn oftewel het verwisselen van de repen ?

Ik denk het niet, als er 1 stuk is is er 1 stuk. Maw: dan zit ie gewoon in een ander slot en hindert ie alsnog de datatoevoer. Ik neem aan dat het wel 2 dezelfde repen zijn? (merk en type) De volgorde maakt dus niets uit.

Volgens het moederbordboekje van msi wel maar dat is alleen met singleside geheugen en ik heb twee repen met doublesided.
Maar goed ik heb het dus verwisseld en dat hielp niet en ook ander geheugen geprobeert en dat gaf ook geen resultaat.

Ook heb ik een biosupdate gedaan en alhoewel ik nu weliswaar geen last heb van bevroren beeld , al een tijd niet, is het toch wel vreemd dat als ik een dvd afspeel met power dvd of met de windows mediaplayer dat dat ook al niet goed gaat. Als de dvd opstart dan hapert het beeld eenm aantal keer en staat soms een aantal seconden stil, en na een minuut of 10 dan gaat de dvd wel helemaal door tot het eind.
Het zijn al met al hele vage problemen die de kop opsteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan