Xp Blijft Constatnt Crashen En Opstarten Bij Minste En Geringste

Status
Niet open voor verdere reacties.

theconsul

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
12
hey,

Ik ga deze keer een prob posten want ik geraak er niet meer uit :/

ik heb een shuttle pc
http://hq1.shuttle.com/products_page03.jsp...I=100&PI=87

sinds een tijdje deftige problemen

bij het minste of geringste dat ik er mee doe, zoals bv web flash spelleke spelen, crasht de pc en strat deze weer op

heb alles al geprobeerd, xp al verschillende malen terug geînstalleerd maar probleem blijft zich voordoen

hieronder het foutenlogboek sinds laatste installatie (gister avond)

Datum - Tijd Bron Beschrijving
zaterdag 2 juni 2007 System Error Foutcode; 00000050, parameter1: e0668c88, parameter2: 00000001, parameter3: 804ea492, parameter4: 00000000.
zaterdag 2 juni 2007 NetBT Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt.
zaterdag 2 juni 2007 System Error Foutcode; 000000d1, parameter1: 86000000, parameter2: 000000ff, parameter3: 00000000, parameter4: 86000000.
zaterdag 2 juni 2007 Service Control Manager De ANIO Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het opgegeven stuurprogramma is ongeldig.
zaterdag 2 juni 2007 NetBT Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt.
zondag 3 juni 2007 Dhcp De IP-adreslease 192.168.0.103 voor de netwerkkaart met netwerkadres 001195922BAC is geweigerd door de DHCP-server 192.168.0.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
zondag 3 juni 2007 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: rundll32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
zondag 3 juni 2007 Applicatio n Hang Vastgelopen toepassing: WORDPAD.EXE, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

heeft iemand nog een idee hoe ik de fout kan ontdekken?

momenteel draait er gewoon xp, niks sp2 want dat durf ik al niet meer installeren

ben ondertussen ten einde raad en weet absoluut niet meer wat te doen

alvast bedankt

Tc
 
SP2 is sowieso een must!

Het probleem lijkt vooralsnog redelijk eenvoudig? Als jij apparaatbeheer opent dan zou daar dus een apparaat tussen moeten staan waarvoor een uitroepteken of een cirkel met een kruis erin zichtbaar is?
 
SP2 is sowieso een must!

Het probleem lijkt vooralsnog redelijk eenvoudig? Als jij apparaatbeheer opent dan zou daar dus een apparaat tussen moeten staan waarvoor een uitroepteken of een cirkel met een kruis erin zichtbaar is?

ben dan toch ff sp2 aant installeren en krijg direct blauw scherm met melding:

irql_not_less_or_equal

***stop: 0X0000000A (0XA16B73E3,0X0000007,0X00000000,0X806B73E7)

dus ff restart en zien wat er gebeurt :/

stond vraagteken bij usb controller en ethernet controller
 
Dan denk ik dat je mogelijk een cruciale installatie over het hoofd hebt gezien na de Windows installatie?

Als 1e na Windows moet je de moederborddrivers installeren. Mogelijk heb je dat over het hoofd gezien?
 
Dan denk ik dat je mogelijk een cruciale installatie over het hoofd hebt gezien na de Windows installatie?

Als 1e na Windows moet je de moederborddrivers installeren. Mogelijk heb je dat over het hoofd gezien?

die staan erop op ethernet driver en usb driver na
 
Dat is idd. een open deur intrappen, gelet op het appraatbeheer.................... :)
 
Windows CD, mobodrivers, SP2, Antivirus software, Windows update. Da's zo'n beetje de meest handige volgorde.

Overigens............ Welkom bij de Helpmij!
 
Soortgelijk gedrag kan zich ook voordoen bij defecte hardware (geheugen / voeding), maar gelet op het foutenrapport waarin o.a. het woord "stuurprogramma" staat, ga ik daar vooralsnog niet van uit.
 
Tja, dan zou je bijna toch gaan denken aan (ook) een hardwareprobleem. Als er meer dan 1 geheugenstrip inzit, haal er dan eens 1 uit.
 
ben een laatse keer aant proberen nu

probleem met de mobo drivers is dat ik niet juist weet welk type pc het is

het is een Shuttle SN21G5 of SN20G5

in ieder geval is het een zwarte, maja.....

vind daar nergens iets van terug, heb wel de originele cd nog met drivers maar hoopte dat ik de nieuwe kon installeren

ik heb de twee geheugenstrips vervangen door 2 van 512 ipv. 2 van 256 maar bij die oude was het probleem er ook al
 
Dan was ik met mijn 1e bericht wellicht iets te optimistisch.

Als je er echt uit wil komen (en daar ga ik vanuit) dan heb je de volgende troubleshootmethode die geheid gaat werken:

trek alle pci kaarten (m.u.v de videokaart) eruit. Trek alle geheugenreepjes, op 1 na, eruit.

Installeer nu Windows. Gaat dat goed, dan plaats je een voor een de kaartjes terug.
Gaat het niet goed, dan kan het aan dat ene geheugenreepje liggen : omwisselen met een ander. Gaat het dan nog niet goed, dan zul je heel voorzichtig moeten gaan denken aan een hardwarefout zoals bijv. de voeding, processor of moederbord.

Maar goed, zonder te proberen kom je er nooit achter.
 
ben nu aant proberen met 1 geheugen stick

installatie SP2 is bezig, drivers voor usb controller en ethernet werken niet of krijg ze niet geïnstalleerd
 
Ok, daar komen we wel uit (usb en ethernet drivers)

Als de pc even werkt installeer dan Everest of Belarc Advisor en laat een van die 2 progjes je pc eens beschrijven. Aan de hand van die beschrijving kunnen we drivers erbij gaan zoeken.
 
Ok, daar komen we wel uit (usb en ethernet drivers)

Als de pc even werkt installeer dan Everest of Belarc Advisor en laat een van die 2 progjes je pc eens beschrijven. Aan de hand van die beschrijving kunnen we drivers erbij gaan zoeken.

ah ok ty voor al de info, zal dat zeker doen

momenteel al lang flash spel gespeeld, sp2 erop, office, downloads, nu zware game aant downloaden

momenteel nog zonder problemen

als hij die game doorstaat zal het wel goed zijn, vergt behoorlijk wat system resources

Ik heb dus 1 geheugen strip eruit gelaten
 
probleem blijkt nog altijd te bestaan maar niet meer zoveel

zal straks eerst eens die test doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan