xp blijft crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeerr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Goeden avond allen,

Ik zit met het volgende probleem, mijn computer werkte tot voor kort vrij goed tot het moederbord kapot ging.
Na het nieuwe moederbord zijn de problemen begonnen.
De computer liep af en toe vast. Omdat ik niet direct de link heb gelegd met het nieuwe moederbord en het crashen, heb ik toen een aantal programma`s geprobeerd zoals ccleaner, hitmanpro enz en ook op virussen gescand maar niets gevonden.

Toen heb ik windows maar opnieuw geinstalleerd en dacht dat ik wel van de problemen af zou zijn, helaas was dit niet het geval, wederom liep de comp vast.

Ik heb windows inmiddels 4 x opnieuw geinstalleerd en hij blijft vastlopen, de computer wordt verder niet te warm en hoeft ook geen heftige prestaties te leveren.

Zowiezo na de slaapstand blijft hij hangen maar ook regelmatig als ik bv in word aan het werken ben.

Maar dat is nog niet alles, ik weet niet of eer een verband is tussen deze 2, bij het opstarten geeft hij deze melding : 4th master hard disk S.M.A.R.T. status BAD,backup and replace press f1 to presume.

Dan komt het windows xp scherm met dat balkje en daarna wordt het zwart voor een sec of 10 en dan pas start hij op.

Betekend dit dat mijn harde schijf kapot is? en heeft dat ook te maken met het vast lopen?

Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen b.v.d.

Gijs

Hallo , bedankt voor je reactie.

Mijn buurman had het idee om de schijf in 4 te delen omdat ik windows wel eens opnieuw moest installeren.

Maar ik begrijp het niet helemaal geeft hij nu aan dat hij kapot is dan?

Hallo

Volgens de door u geleverde info :

"Maar dat is nog niet alles, ik weet niet of eer een verband is tussen deze 2, bij het opstarten geeft hij deze melding : 4th master hard disk S.M.A.R.T. status BAD,backup and replace press f1 to presume"

Is dit een indikatie dat de h.d.d. aan het einde van zijn leven is .....

MAAR ... jammer genoeg vermeld je geen ouderdom , of enige andere info van uw p.c.

Indien dit echter een systeem is met een a.m.d. c.p.u. , alsook het recente sneuvelen v/h motherboard zonder duidelijk vermelde oorzaak , dan kan dit ook een voedingsprobleem zijn .

Peter

Dank voor uw reactie,

De pc is ongeveer een jaar of 2 oud, de reden waarom het moederbord kapot ging weet ik zelf eerlijk gezegd niet, hij stopte er ineens mee.

Het gaat hier om een : intel p4 3 ghz
moederbord asus p4p800s-x
Videokaart ati radeon 9200
De voeding durf ik niet te zeggen kan ik dat ergens terug vinden?

Het moederbord dat er nieuw in is gekomen is ongeveer vergelijkbaar met de oude.

Ik hoop dat dit een beetje voldoende is?

B.v.d.

Gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan