xp blijft hangen tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesjesbedum

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Vermoedelijk na installatie van 4 hotfixes voor sp2 ( die ik inmiddels heb verwijderd, sp2 was nl ook zelf niet geinstalleerd) start xp niet meer door. Nadat de gebruikersaccount is gekozen verschijnt het bureaublad, met iconen. De systemtray blijft leeg,ook de startknop is niet benaderbaar. (dubbel)klikken op de bureaublad iconen geeft ook geen resultaten.
Opstarten in veilige modus is wel mogelijk.
Systeemherstel is weer niet mogelijk.

Format C is de laatste optie.

Iemand nog een gouden tip?:evil:

werkt Ctrl+alt+del en dan nieuwe taak> Explorer

??

Schakel in veilige modus via msconfig in start-> uitvoeren.

Een aantal opstartbestanden uit (uitvinken)

Start vervolgens je pc opnieuw op in normale 'modus'

Beide opties gedaan ( zowel de nieuwe taak als de optie van het uitschakelen). Levert geen resultaat op.
Voor de zekerheid nog maar even 4 online virusscans laten doen, spybot/xsoftspy/adaware gedraaid, alles zonder resultaat.
In veilige modus toen in dosvenster chkdsk/f gedaan, nu start de pc wel op, maar dat duurt een kwartier.
Bij het afsluiten flitst een rundll32 kan niet.... scherm door het beeld.

Achterhaal de preciese fout henk

Heb je je hijackthis log al geplaatst op de site?

Ik heb geen Hijack-log ( heb er wel wat over gelezen, maar heb eerlijk gezegd niet echt een idee wat het is, en waar ik het kan maken/vinden).

Kun je me daar wellicht verder mee helpen?

Henk

Ik heb inmiddels ontdekt dat Hijack This een progje is. Heb hem gevonden (v 19.8.2).
Nu moet ik de pc waarop de problemen zitten weer even aan de loop zien te krijgen, Hijack This draaien en de log hier plaatsen.
Komt dus zsm

de log

Hier is mijn log.
Voor mij abracadabra, maar wie helpt?

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:13:14, on 28-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht al dat er ik het niet goed had gedaan: bedankt, hij staat nu in de juiste sectie.

Groeten uit Beem

Ondanks alle inspanningen blijft het probleem bestaan. Middels een workaround werkt alles inmidcdels wel weer.
Laten we het hier maar bij laten, iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan