XP blijft hangen vóór inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

Als ik mijn pc opstart met windows xp, verschijnt het XP logo, met het laadbalkje eronder. Hierna het gebruikelijke zwarte scherm, en dan de 2 donkere blauwe balken boven en onder, het lichtblauwe scherm, met het kleine xp logo middenin.
Dit scherm komt echter niet tevoorschijn:

inlogschermxp.jpg


Dit gebeurt allemaal na een stroomuitval. Ik heb een XP-installatiecd, misschien iets met de reparatiefunctie ofzo? Maar hier weet ik verder geen raad mee ;)
Wie kan mij helpen?

Niek
 
hoi

probeer eens dit met je cd

Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
Bedankt voor de snelle reacties :thumb: Ik ga eens even wat proberen ;)
 
de link van ronnie1 is een geheel nieuwe instalatie.
maar dat wil je (nog) niet(?)
 
Nee idd niet ;) Dat chkdsk duurt wel heel lang :p Hij was bij 68%, gaat hij weer naar 51%:shocked:, Nja geduld is een schone zaak ;)

Krijg je te zien of er iets is veranderd/fout is?
 
klopt.
was bij laptop van me ex vorige week ook.

van 62 naar 51.ik stond ook ff raar te kijken.

iets van een melding over clusters krijg je wel ja.
 
Ok. Hij is nu klaar en zegt dat er een of meerdere fouten zijn gevonden. Heb bootfix gedaan, en een reboot, maar nog steeds hetzelfde probleem :( Heeft iemand nog een ander idee dan formatteren? :p
 
Hij doet weer!

Ik gaf het op en wilde opnieuw gaan installeren, tot ik in het installatiescherm de optie herstellen zag staan. Gewoon proberen dacht ik. Toen kwam er het normale installatiescherm van XP tevoorschijn, en een half uurtje later kon ik mijn pc weer normaal opstarten!

Bedankt voor jullie hulp!
 
Heb ik ook gehad vandaag ik voerde mijn wachtwoord in en kwam niet op bureaublad kwam dus door een virus heb xp home opnieuw geinstalleerd
 
Hij doet weer!

Ik gaf het op en wilde opnieuw gaan installeren, tot ik in het installatiescherm de optie herstellen zag staan. Gewoon proberen dacht ik. Toen kwam er het normale installatiescherm van XP tevoorschijn, en een half uurtje later kon ik mijn pc weer normaal opstarten!

Bedankt voor jullie hulp!

Fijn dat je het zelf opgelost hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan