xp blijft maar resetten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
Berichten
368
raar probleem. heb xp. deed het goed, totdat ik mn externe usb schijf, 40 gig eruit haalde... nu strat comp wel op, xp scherm komt op, en het zegt krrrr en reset, en start opnieuw op. Veilige modus en al die andere opties in t begin doen t niet, althans, leveren zelfde resultaat (reset) op...

hoe kan ik weer op mn zo vertrouwde buroblad terrechtkomen?


help!

Joog
 
En wanneer je je externe USB schijf weer aansluit?

Dan start XP wel door?

Greetz Patrick
 
Heb je al geprobeerd rechtstreeks van de XPcd op te starten en dan kiezen voor de optie herstellen.
 
twee keer negatief antwoord...

guys,

thanx voor reactie. als ik usb Maxtor harde schijf aansluit doet ie t nog niet, en heb mn xp install cd geprobeerd, (een kopie van een kopie van een kopie van een verre vriend...) maar die start NIET uit zichzelf op...

zou ik evt via bootdisk.com iets kunnen dowloaden of anderszins iets hoe ik wel bij de cd-rom kan komen?

gr,

joog
 
rectificatie

tis nat geen maxtor maar een western digital ...
 
Re: twee keer negatief antwoord...

Geplaatst door joog
guys,

thanx voor reactie. als ik usb Maxtor harde schijf aansluit doet ie t nog niet, en heb mn xp install cd geprobeerd, (een kopie van een kopie van een kopie van een verre vriend...) maar die start NIET uit zichzelf op...

zou ik evt via bootdisk.com iets kunnen dowloaden of anderszins iets hoe ik wel bij de cd-rom kan komen?

gr,

joog

Ja, bij bootdisk kan je speciale XP-opstartdiskettes downloaden. Houd 6 floppies bij de hand.

Groetjes,
Bennie
 
te groot bestand

Net diskettes gekocht ...word ik door bootdisk doorgestuurd naar microsoftpagina, en daar kan ik het alleen als heel groot bestand downloaden...

weet je wellicht waar ik (nog meer) die bootdisks kan maken?

gr,,

joog
 
Re: te groot bestand

Geplaatst door joog
Net diskettes gekocht ...word ik door bootdisk doorgestuurd naar microsoftpagina, en daar kan ik het alleen als heel groot bestand downloaden...

weet je wellicht waar ik (nog meer) die bootdisks kan maken?

gr,,

joog

Let op: er zijn verschillende versies. Home\Pro wel of geen service pack, etc. Kijk hier. Gedownloaden; erop dubbelklikken en de rest gaat vanzelf. Vergeet ook niet juiste taalversie te kiezen.

Groetjes,
Bennie
 
ik word best wanhopig!

heb xp pro _nl, dat weet ik zeker, en dan dus ook versie -NL gedownload ... op zes diskettes. en die 1 voor 1 in comp gedaan. dat ging goed. maar dan herkent comp nog steeds niet de cd rom, of beter, wordt wel herkent, maar dan alleen om bepaalde command uit tevoeren, niet gewoon te banderen zoals in dos...

wat het is: na opstarten komt wel het logo xp in beeld, maar als het ''knight rider' blauwe ding is beeld is geweest checkt ie het keyboard, dat blinkt ff op, en dan reset ie.

ik heb na die 6 diskettes al een keer 'R'. van herinstal gedaan, dat hielp niet, en de andere opties ook niet. ik denk, weet t nie zeker, dat het t slimste is dat ik de cd-rom schijf (samsung) zo snel mog kan benaderen om xp te autoexen en dat opnieuw erop te zetten ...

help!


gr,,
Joog
 
Laatst bewerkt:
ok, meer uitleg... help!

Ik heb meer info.
start nog steeds niet op. niet ok. Kom maar niet op C. ook niet op F. (C=40 gig, waarvan 32gig gebruikt, F=80gig, waarvan 13gig gebruikt)
Ik werk met Microsoft XP professional incl Service Pack 1.

na comp aan staat er: Selecteer een bezturingssysteem dat u wilt starten. XP prof.

(dat staat er al maanden, ik kies altijd de bovenste, dat is verder ok...)

dan komt:
Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>system32\hal.dll
installeer het genoemde bestand opnieuw.

Ok, ik met die zes schijven aan t werk ... Na instalatie staat er:
Windows XP professioneel Setup. Welkom bij setup
en dan doe ik optie 1:
druk op enter als u xp nu wilt instaleren. dat doe ik, tik f8 voor accoord, dan komt er te staan:
C partitie 1 [NFTS] 39205 MB (7184 MB vrij)

3e optie: geen wijzigingen aanbrengen in het huidige bestandssysteem.

setup controleerd.

en dan: de volgende waarde in het SIF-bestand dat setup gebruikt, is beschadigd of ontbreekt:

de waarde 0 op de regel met de sleutel SP1.cab in de sectie [source Diskfiles]
setup kan niet langer doorgaan druk op f3 om setup te beindigen ...

Ik doe comp weer uit, installeer de zes diskettes opnieuw... en doe ik optie 2:

druk op R als u een WIn XP insatllatie wilt herstellen of repareren
Dat doe ik, dan zit ik in een zwart scherm, met witte letters, de herstelconsole. met een c-prompt.
Ik kan dan veel dingen intikken, van attrib en batch tot systemroot en type...

wat kan ik hier doen? Ik wil graag XP opnieuw erop zetten, of herstellen, VIJF jaar werk zit er in! Help!

(ps met de windows 98 opstartschijf in dos kom ik wel bij cd rom, maar als ik setup op de cdrom tik dan: '' this programm cannot be run in dos mode...)
 
Volgens mij heb je een beschadigde bootsector.
Kijk hier hoe je dat kan herstellen.

Greetz Patrick
 
comp doet het weer!

had zes diskettes van xp pro, zoner sp1 gedownloaded. Gisternacht de hoeie zes. en xp doet het weer, weliswaar met andere inlognaam, en alles opnieuw geinstaleerd, maar hij doet het !!

Thanx! Allemaal!

YEAH!

joog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan