Xp blijft vasthangen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Vanmorgen een cd'tje gebrand en ondertussen weggeweest. Toen ik terug kwam is de pc vastgelopen en heb deze opnieuw opwillen starten. De cd ging er niet uit en de pc bleef al meteen hangen bij het begin.

De volgende gegevens kwamen op mijn scherm:

F2: Setup F11: Boot menu F12: Network boot

Auto-detecting PRI-master ... IDE hard disk
Auto-detecting PRI-Slave ... Not detected
Auto-detecting Sec Master .. Not detected
Auto-detecting Sec Slave .. ATAPI CDROM

PRI master: YAR41BW0 Maxtor 6Y120L0 Ultra DMA-mode 6, S.M.A.R.T Capable and status OK

Sec Slave: 1.01 GCR-8525B

Wanneer ik op F2 druk krijg ik een zwart scherm.
Druk ik op F11 of op F12 dan krijg ik deze melding:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IDE DRIVERS INSTALLATION ERROR !!!!!!!!!!!!!!!!
For best rehability & performance, please change the stand alone slave drive to master. System Halt...

De cd kan ik er nog steeds niet uithalen. Wat is er loos?

Voor in de speler zit een "heel klein" gaatje,als het goed is!als je daar met een naald insteekt gaat de speler open!
Probeer dan het dan nog eens opnieuw

volgens het berichtje is er een driver installatie misggegaan. schroef je kast eens open en haal je cdstation eruit opstarten. en daarna station erin en dan gaan starten

Er zat inderdaad een klein gaatje. Nu gaat de cd speler weer open. Ik heb hem opnieuw opgestart maar krijg toch nog steeds hetzelfde als daarstraks. Is het dan verstandig om hem even open te schroeven?

er hangt idd een klein risico aan

Is het dan verstandig om de cd speler er even uit te halen en de pc dan opnieuw aan te zetten. Ik heb de cd speler nog nooit losgekoppeld, is dit simpel of zijn er nog specifiek dingene waar ik voorzichtig mee moet zijn. Wat zijn de risico's waar u het over hebt?

Als je het nog nooit hebt gedaan zou ik het laten zitten.
Vraag hier iemand voor die er verstand van heeft. ;)

ons pap heeft er wel eens een nieuwe cd speler ingezet dus die zal het vast wel weten. Maar dit is dus de enigste mogelijkheid om de pc weer draaiende te krijgen.
En is die cd speler waarschijnlijk kapot dan?

Geen idee of dit de enige manier is.
Maar zolang de CD-speler blijft 'hangen' is de beste oplossing om deze even op non-actief te zetten.

For best rehability & performance, please change the stand alone slave drive to master. System Halt...

ons pap heeft er wel eens een nieuwe cd speler ingezet
...
En is die cd speler waarschijnlijk kapot dan?

Ik denk dat hij hem niet helemaal goed heeft aangesloten. Aangezien het IDE is, moet je letten op Master en Slave, en of je ze beiden op dezelfde kabel doet, of apart.

Hopelijk snap ik wat jullie bedoelen. Ik heb de pc nu open. Beide cd spelers zitten aan elkaar verbonden met zowel bedrading als die 'slierten' (ik weet de naam niet) van 5-6cm breed. Moet ik dan het stekkertje losmaken met de gele/zwarte/rode bedrading en dan opnieuw opstarten. Moet ik dan van beide cd spelers de stekker eruit halen??

Ik heb zonet het stekkertje, met gekleurde kabels los gemaakt en dan opgestart. Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Heeft iemand nog een oplossing of doe ik er verstandig aan om hem te laten maken door een IT-bedrijf?

Als je dat "gekleurde kabeltje" los hebt gehaald, is de voeding van je cd-speler af.
Niet meer dan logisch dat 'ie het niet doet.

volgens het berichtje is er een driver installatie misggegaan. schroef je kast eens open en haal je cdstation eruit opstarten. en daarna station erin en dan gaan starten

Maar uit deze melding maak ik op dat ik het uit moest schakelen. (lijkt me het zelfde als wat hij zegt, haal je cdstation eruit). Dat heb ik dus gedaan en krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Weet u iets anders?

Maar uit deze melding maak ik op dat ik het uit moest schakelen. (lijkt me het zelfde als wat hij zegt, haal je cdstation eruit). Dat heb ik dus gedaan en krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Weet u iets anders?

ook weer terug in gedaan?

Heb je mischien een CD speler erbij geplugt , of heb je een usb stick of iets dergelijks nog in de computer zitten bij opstarten ?

Als je een Cd speler erbij hebt gezet , moet je aan de achterkant het jumpertje even verplaatsen na slave , dit zou moeten werken.

Als je gebruik maakt van een usb stick die je in de pc laat bij opstarten haal deze dan eens los en probeer het opnieuw , start die dan wel op ga je na de bios en geef je daar aan BOOT FROM USB DEVICE zet je op DISABLE , dan kan je namelijk gewoon je usb laten zitten tijdens het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan