XP bootdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Een vriend van mij is door allerlij omstandigheden vergeten om zijn windows XP te activeren. Nu kan hij dus niet meer op zijn computer komen.

Dit is overigens gebeurd nadat hij SP2 had geïnstalleerd (is het normaal dat je XP dan weer moet activeren ?)

Toen wij zijn XP-cdrom in de computer deden gaf hij aan dat dit een te oude versie was (komt waarschijnlijk door SP2).

Nu was hij toch al van plan om zijn harde schijf eens te formateren en opnieuw te beginnen.

Nu moet ik echter wel een opstart mogelijkheid hebben en ik het DIT gevonden.

Lukt het daarmee om de computer opnieuw op te starten/formateren en alles opnieuw te installeren ?

Jacco

Via F8 in de veilige modus komen, en voor de veilige modus heb je de keuze om de "laatst juiste configuratie op te laten starten"
Dus zonder SP2, kies die.

Kijk eens hier.
http://www.bootdisk.com/

Maar via je cd van xp kun je ook weer formatteren hoor.
Gewoon opstarten van de cd rom en dan de windows versie verwijderen en opnieuw formatteren.
Het is een kwestie van even goed lezen.

Geplaatst door BuxBux
Moet het wel een bootable cd van xp zijn.:cool:

Elke legale versie van xp is dat.;)

een zelf gebrand ceedeetje die niet bootable is kan nog steeds legaal zijn hoor :)

een legale versie van XP betekent namelijk alleen maar dat jij de licentie hebt betaald en de sticker op je computer kast hebt zitten.....

heb je die dan mag je gewoon de versie die daar bij hoort downloaden en wegbrandden (bij wijze van spreken) zonder dat je illegaal bezig bent.

Maar misschien bedoel je "Orgineel" ;)

win xp formatteren

Hoi,

Een vriend van mij wilde zijn pc formatteren. Bij alle partities ging dit goed behalve bij de C schijf. Toen is hij handmatig van alles gaan verwijderen vanuit de registers. Toen startte windows niet meer op en hij startte ook niet op vanaf de cd rom ( neem aan dat de gekopieerde cd rom en dus illegale cd niet bootable was) Ik heb toen met een opstartdiskette van win 98 (enige wat ik had) er wel een beetje in kunnen komen maar kon nog steeds niet kunnen formatteren.

Ik heb nu als het goed is wel een bootable win xp cd kan ik vanaf deze cd formatteren? Zo ja hoe? Of spreekt dat voor zich?

Alvast bedankt
Groetjes Jisje

Ja dat kan. en eigenlijk spreekt het voor zich.

Zodra je moet aangeven op welke partitie je XP wil installeren kun je er ook voor kiezen om de partitie te verwijderen waarna je een nieuwe aanmaakt.

Geplaatst door Ellasar
heb je die dan mag je gewoon de versie die daar bij hoort downloaden en wegbrandden (bij wijze van spreken) zonder dat je illegaal bezig bent.

Nooit geweten dat je een orginele xp kunt downloaden.
Een legale xp kun je volgens mij niet downloaden.

Als ik een orginele xp wil hebben dan zal ik toch echt naar de pc boer moeten en er daar een kopen.
Dan zit er op het boekje een sticker die op mijn computer moet.En dan moet ik het registreren bij MS zodat een ander niet met mijn sleutel van xp er vandoor gaat.

Als jij onverhoopt jou orginele cd (die je natuurlijk netjes bij de pc-boer op de hoek gekocht hebt en waarvan jij de sticker op je systeemkast hebt geplakt) per ongeluk in de papier vernietiger zou laten vallen (Puur Hypothetisch gesproken natuurlijk) is daar erg moeilijk (gesteld dat het apparaat aan stond) nog een goede installatie van af te draaien

dan heb jij nog steeds recht op de software en kun jij indien nodig zonder illegaal bezig te zijn een gelijke versie van XP van het internet afplukken en die wegbrandden als zijnde jou Windows XP versie.

En deze versie kan, indien je geen zin hebt om verder te zoeken en de kennis in huis hebt, je wegbrandden zonder dat de CD bootable is en zie daar

een legale maar niet orginele en niet bootable Windows XP CD :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan