Xp booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
524
hallo iedereen...

Ik wil hier een pc opnieuw instaleren...Ik heb een xppro cd ligggen alleen kan ik die niet via de bios opstarten en de hardes chijf id eis leeg..dus ik kan nrgens van booten...nouw as mijn vraag

Is er een bestand dat je op cd kan zetten (want ik heb geen diskette sation) waarmee je de instalatie van xp kan starten ?/ OF een anderemanier is ook goed ..
 
Kun je de CD benaderen vanuit DOS?

Zo ja:

geef dan de volgende commando's

e:\ (of werkelijke letter van je CD rom drive)

cd i386

winnt

XP zal nu worden geinstalleerd.

succes!
 
Ik weet niet hoe dat moet gaan je cd benaderen via dos....Is daar een manier voor ??
 
stap voor stap:

Je start je computer op met de Bootdisk van windows 98 (www.bootdisk.com)

Kies tijdens het opstarten voor de optie: opstarten met CD ondersteuning

Op een gegeven moment geeft DOS aan wat je CD drive letter wordt.

Meestal E: als er maar 1 harde schijf in zit. (D is een virtuele drive en heb je niet nodig)

Tik nu achter de C- prompt : SMARTDRV.EXE -> zier eriot als c:\smartdrv.exe

Er wordt nu een programmaatje geinstalleerd.

Ga nu naar de CD drive ( E waarschijnlijk) tik : e: ziet eruit als C:\e:
Je komt nu in de directory van je XP CD.

tik cd i386 (ziet eruit als e:\cd i386) en vervolgens winnt.exe ziet eruit als E:\I386\winnt.exe

Als het goed is start nu het installatieproces

succes!
 
kurto004 zei:
Globe, als ik goed begrijp vertelt Jaber dat hij geen diskettestation heeft; dus een andere oplossing :p

www.hansanders.nl

STOM inderdaad....


Wat je dan kunt proberen is in Nero de infoud van een Bootdisk op een bootable CD rom te branden.
 
Nou heb ik de intalatie aan de praat gekregen (endelijk)


Dan heb je dat stukje in het begin waar je HD wordt geformateerd en instalatiebestand worden gekopieerd en dan start ie opnieuw op dan krijg ik te zien Besturingsysteem kan niet worden opgestart
 
Formatteren had je moeten doen met de optie /s.

Format c: /s /u

De optie /s zorgt ervoor dat de systeembestanden op de hardeschijf komen zodat hij kan opstarten met het desbetreffende besturingssysteem.
 
Jah maar ik heb nu gewoon een orginele xp cd die ik kan booten die heb i geleend van een neefje van me en ik heb dit nog nooit gehad waarom nu wel opeens...
 
Kan de pc echt niet van de cd-rom opstarten? ook wanneer je in het bios aangeeft:
"First boot device=CD-ROM", "Second boot device=HDD0", enz?
 
kurto004 zei:
Kan de pc echt niet van de cd-rom opstarten? ook wanneer je in het bios aangeeft:
"First boot device=CD-ROM", "Second boot device=HDD0", enz?


Nee dat is gelukt zeg ik toch :p het lukt allemaal al
 
Oo, het is fijn :) Je kunt dus nu zonder problemen verder met installeren en zo?
 
Jahwel...alleen nog steeds dat probleem van dat ie mde besturingsyteem niet kan vinde...Ik had eerst 4 partieties gemaakt ik dacht dat het daar aan lag...nu heb ik het geprobeerd zonder partieties te maken en alsnog :confused:
 
Dus die melding krijg je als de pc opnieuw opstart na de installatie voltooid is?

Probeer nu even "First boot device=HDD0" in het bios.

Anders weet ik het zo ook niet :p
 
Heb ik allemaal al geprobeerd...Ik heb ook een andere HD erin gezet ook dat werkt niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan