xp bootloader

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Dag mensen,

Ik heb op mijn laptop Vista voorgeinstalleerd en dus geen cd-roms voor vista installatie. Nu wil ik xp ernaast -dualboot-. Ik ben eindelijk zover (na sata driver gezeur etc) dat xp helemaal draait. Vista is ook intact behalve de bootloader. Als ik opstart laad xp natuurlijk.
Nou heb je veel tools als easy BCD en Vista boot pro om de boot aan te passen. Helaas moeten deze allemaal vanuit vista gerun't worden.
Weet iemand oplossing om dual boot opties te krijgen? Progje of manueel?

dit is xp bootloader, weet iemand regeltje voor vista erbij?

[boot loader]
timeout=30
default-multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operation systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Miscrosoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

bvd

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zoals jij het voorstelt kan het dus niet !

Vista heeft geen boot.ini, dus kun je in XP-versie Vista niet toevoegen !!

Gewoon VistaBootPro downloaden en installeren in XP, en de juiste instellingen kiezen !

Hoe je er bij komt dat VistaBootPro niet vanaf XP werkt is mij een raadsel; toevallig werk ik nu vanuit XP en de snelkoppeling naar VistaBootPro staat prominent op mijn bureaublad !

Handmatig: http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?p=607987

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zoals jij het voorstelt kan het dus niet !

Vista heeft geen boot.ini, dus kun je in XP-versie Vista niet toevoegen !!

Gewoon VistaBootPro downloaden en installeren in XP, en de juiste instellingen kiezen !

Hoe je er bij komt dat VistaBootPro niet vanaf XP werkt is mij een raadsel; toevallig werk ik nu vanuit XP en de snelkoppeling naar VistaBootPro staat prominent op mijn bureaublad !

Handmatig: http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?p=607987

Greetz,

Harry.
bovengenoemde url en deze doen het bij mij beide niet manueel. De opdracht "Station:\boot\Bootsect.exe /NT60 All" wordt niet herkend.
http://www.microsoft.com/downloads/...cb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displaylang=en

Dat programma doet het bij mij niet vlekkeloos (op 2 versch. pc's), maar werkt nu wel. Heb je misschien een beschrijving(handleiding, tutorial) hoe het werkt? Want als ik wat aanpas en herstart gebeurt er niks en wordt xp opgestart.
wat moet bijv. bij system bootloader ingevult worden?

tnx voor comment

Hoi !

Tja, ik heb zo geen handleiding bij de hand.

Je moet het progje gewoon de Vista Boot Loader op laten zoeken, daarna de juiste opstartvolgorde kiezen, klaar.

Versie 3.3, tabblad: Manage OS entries.

Wat er aan de link niet goed is ??

Doet het prima hier.

Greetz,

Harry.

ok, sorry moet wat beter leren formuleren. De link werkt wel, alleen werkt de uitvoering van de stappen niet op mijn pc.

Het programma vista bootPro werkt gewoon niet
Als ik BCD reg. scan krijg in alleen melding dat vista wordt gevonden.
Dus heb ik xp manueel toegevoegd.
Met opstarten worden er 2 regels getoond nl. vista en xp.
Met xp krijg ik de foutmelding dat NTLDR ontbreekt of niet gevonden wordt.
Vista start wel op. Als ik in VistabootPro echter win legacy bootloader kies (dus uninstall vista bootloader) dan start ie win xp weer direct op.

Er zijn dus geen bestanden corrupt of missing, maar het programma werkt gewoon niet zoals het zou moeten werken. Het is óf xp óf vista..
iemand oplossing..?

Bedankt voor het meedenken in iedergeval, hij werkt met dual-boot!
Probleem is waarschijnlijk geweest dat ik in tabblad "system bootloader elke keer klikte op system partition i.p.v. all drives. Wat het precies betekend weet ik niet, maar ben blij dat ie doet. Kan ik nu fijn drivers gaan zoeken..

Hoi !

Graag gedaan, hoor, maar het is toch logisch dat je op all drives moet zoeken ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Graag gedaan, hoor, maar het is toch logisch dat je op all drives moet zoeken ?

Greetz,

Harry.

Ja achteraf wel :) Maar er stond install options, was mij niet duidelijk wat er mee bedoeld werd. Daardoor heb ik iig 2 maal xp geinstalleerd, terwijl ik gewoon simpel andere optie aan had moeten klikken. Dacht dat ik door mijn knutselen de bootloader beschadigd had :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan