xp cd bootable ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
hoi,

ik heb hier een kopie van xp proff.
hoe kan ik weten dat ie bootable is of niet ?
indien niet hoe kan xp dan installeren? mijn harddisk is nfts. Momenteel staat deze xp er al op maar moet dringend geformatteerd worden.

greetz

jean

Door te zorgen dat je boot volgorde in het bios ingesteld staat op cd........als eerste.
Zeer waarschijnlijk is dit wel het geval. als het niet zo is dan zal je het met een dos opstart diskette moeten doen.....

hoi,

ik heb juist een dos bootdiscette voor xp gemaakt, hoe moet ik dan verder ?

greetz

jean

In princiepe zou je die dus neit nodig hebben. mocht je die dus wel nodig hebben dan kan je daar mee opstarten als ie klaar is je cd rom station selecteren das vaak e: maar dat zie je als het goed is wel staan.

als je die dan gevonden hebt typ je er achter setup.

als het goed is doet ie het dan.

hoi,

heb me laten vertellen dat je ntfs terug op fat krijgt met opstartdiscette van w95 of win 98.
Dan w95 of 98 erop zetten en upgraden met de xp unbootable.
Klopt dit ?

greetz

jean

Dat kan door op te starten met opstartdiskette, dan Fdisk starten en hiermee de non-DOS partitie verwijderen die je ziet staan. Daarna een nieuwe partitie aanmaken (die wordt dan natuurlijk FAT32) en vervolgens formatteren.
Daarna kun je in DOS de installatie van WinXP starten door het commando WINNT te gebruiken vanuit de map I386 op de CDROM. Dit commando kan namelijk niet met NTFS overweg omdat het een DOS-commando is. Maar zo kan het inderdaad wel.

hoi,

nogal ingewikkeld voor mij......
is dat een W95 discette die ik moet gebruiken?

greetz

jean

Doe het nu maar simpel

Je moet gewoon in de bios je opstart volgorde veranderen ( als het nog niet zo staat ) in
No 1 CDrom
No 2 Harddisk
No 3 floppy of netwerk

Hierna stop je de windows xp cdrom in de computer en start je opnieuw op
Tijdens het opstarten krijg je een melding:
Press any key voor boot from cdrom
Druk dan op een keyboard toets
Nu gaat de cd zijn gang en krijg je de optie installeren
Geef aan op welke partitie hij xp moet installeren
Als op deze partitie al een xp installatie staat, vraagt hij of hij deze eerst mag formatteren
Geef aan of hij het als ntfs of als fat 32 moet doen.
Hierna gaat hij formatteren en gelijk daarna xp installeren.

klaar ben je

groeten barney

hoi,

maar de cd die ik heb blijkt niet bootable te zijn maar een update...............

greetz

jean

stja, dan eerst je normale besturing installeren en vanuit het besturingssysteem je xp update dan

barney

Geplaatst door Barney
stja, dan eerst je normale besturing installeren en vanuit het besturingssysteem je xp update dan

barney

zelf ben ik niet zo voor updaten!

Gewoon doen zoals eerder aangegeven, dan komt het wel goed. Je moet geen Win95 bootdisk gebruiken, want die geeft geen ondersteuning vvoor CDROM. Wel die vanaf Win98, dus dan gaat het goed.
Met Fdisk een partitie aanmaken, formatteren en dan winnt starten vanaf de CDROM map I386.
Als je een Upgrade hebt, dan wordt er onderweg wel gevraagd om een CDROM van bv Win98 waarmee je moet bewijzen in het bezit van een Upgradable version te zijn. Dan gewoon in de CDROM doen, en setup controleert hem. Daarna gewoon doorgaan.

Laatst bewerkt:
Dat was dus wat ik in het begin al bedoelde, gewoon eerst je besturing installeren die wel lukt en dan vanuit deze besturing je update installeren, en klaar ben je

barney

En kun je me ook een goed reden geven waarom je het zo zou willen doen? Het is dus nergens voor nodig, en je neemt alle verkeerde rommel van Win98 mee naar WinXP. En het is ook nog eens meer werk!

gewoon opstarten met een bootdisk, XP-cdrom erin, setup starten (winnt) en als gevraagd wordt om upgrade geschiktheid even de win98 (o.i.d.) cd-rom erin doen en aangeven waar XPsetup moet zoeken.
Als je 1 cd-rom speler hebt zal je cd's even moeten wisselen, heb je er 2 kan je de win98 cd in de andere speler stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan