xp cd niet aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpmijers,

Mijn broer heeft een comp van nog geen jaar oud gekregen, helaas zit er geen xp cd bij en volgens de gevers zit dat er niet bij.

Deze is ooit gekocht mij Micro electro, kan het zijn dat ze deze voorinstalleren, en geen cd bij geven¿

En als dit het geval is, hoe moet je dan in dit geval formatteren voor een schone installatie¿

Er zit geen partiitie op de C: schijf.

b.v.d. Marcel
 
Met de cd van xp wordt pc automatisch geformateerd.
 
Als bij de computer xp bijgeleverd was dan moet de stikker ergens achter of onder op de pc staan met het xp logo erop.

Het is mogenlijk dat de pc is geleverd met een recovery cd, of vooraf geinstalleerde recovery op een verborgen partitie.

Kijk ook eens tijdens het opstarten, vaak krijg je info over repair/recover, druk dan op de F toets die wordt aangegeven.
 
bedankt voor jullie antwoorden,

Ik vermoed dan dat het een verborgen part. is.

Moet ik dan ik veilige modus opstarten, wil ik zien waar de verborgen part is. ?

b.v.d
Marcel
 
Nee, tijdens de normale opstart even goed opletten in het dos venster.

Vaak geeft men aan F8 of F10 druk dan op dat moment op de betreffende F knop.
Maak geen vergissing met het bios, deze is meestal de Del knop maar kan ook een F knop zijn.
 
Ok , begrepen Speedtouch,

Maar bij opstarten bij hem zie ik eerst een eigen welkomstscherm van packard bell, en dan pas welkomscherm van Xp.

Dus Bios opstart zie ik dus niet.


Gr. Marcel
 
Komt het welkomscherm gelijk, of zie je vooraf een dos opstartvenster.
 
Pc opstarten en dan gelijk F11 blijven indrukken,dan kom je in een menu vanwaaruit je je comp terug kan brengen naat fabrieks instellingen.
Dit werkt alleen als de orginele pb software er nog opstaat en er geen master cds zijn gemaakt.
Heeft de vorige eigenaar al eens een format gedaan en zijn eigen winversie geinstald, dan ben je de verborgen partitie ( back-up ) kwijt , en werkt het dus niet meer.
 
Ook bedankt voor je antwoord , Klepzeikers

Zover ik weet is er nooit geen format gebeurt, alleen wat oude bestanden met de hand verwijdert.
Daarom heb ik voorgesteld om opnieuw een schone installatie te doen. Omdat de gevers zo goed als zeker geen cd hebben bijgekregen ben ik nu met jullie antwoorden stukken verder om dit te doen.

Dus zal dan ook F11 proberen. ( kwaad kan het nooit niet )

met vr. groet ,
Marcel
 
:thumb:

Dan staat de orginele xp en recovery nog steeds op de HDD :)

succes.
 
Doe bij de optie F11 wel even alle later toegevoegde hardware verwijderen.
Dus de pc moet gewoon orgineel zijn, later toegevoegde printer/scanner enz. even eruit trekken.
 
Bedankt voor jullie antwoorden,

Met dit alles moet het wel goedkomen.

Met vr. groet,

Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan