XP clients trager dan w2k clients ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Berichten
45
Het zal wel weer een kleinigheidje zijn....

Als ik met mijn nieuwe xp pro clients inlog in het Domein gaat alles nog goed, de netwerkdrives krijg ik netjes uit het loginscript, maar als ik files weggooi of arj files uitpak op de server duurt dit een keer of 10 zo lang als bij w2k of win98 clients.

Iemand een mogelijke oorzaak ?
 
heb je soms een NT4 domain controller


zo ja das het probleem

zo nee heb ik gen idee
 
Geplaatst door mcraze
heb je soms een NT4 domain controller


zo ja das het probleem

zo nee heb ik gen idee

Maar natuurlijk? :rolleyes:

Ik heb vorig jaar op m'n stage plaats verschillende XP computers geinstalleerd en geconfigureerd zodat deze op het NT4 domein konden inloggen. Nooit problemen gehad..

Heb je zelf een NT4 server opgezet en daar XP clients op gebruikt? Dan zal het een configuratiefout van jou zijn ;) En dus niet de fout van NT.

Goed, even ontopic :

Over wat voor pc's gaat het hier? Uitpakken van grote bestanden is nogal zwaar werk en aangezien XP nogal wat meer eist van een pc kan het inderdaad langer duren.

Als het dikke P4's zijn met 512 mb ram dan heb ik niks gezegd ;)
 
:eek: Bedankt voor de moeite, ik had het topic eigenlijk al moeten sluiten, de problemen zijn hier opgelost.

Het zijn supersnelle nieuwe computers met XP pro.
Hiermee log ik op op Windows 2000 Advanced server.

Dit is een domaincontroller, en daar staat standaard de TcpDelAckTick op 2, dit staat voor 200 milliseconde wachttijd tussen ieder verzonden packet, als je deze waarde toevoegt aan het register (met waarde 0) van Advanced server op de juiste plek werkt het (na een reboot) weer als een trein.

Het probleem word omschreven op de Microsoft Knowledge base onder artikel 321098
 
Geplaatst door blubber
:eek: Bedankt voor de moeite, ik had het topic eigenlijk al moeten sluiten, de problemen zijn hier opgelost.

Het zijn supersnelle nieuwe computers met XP pro.
Hiermee log ik op op Windows 2000 Advanced server.

Dit is een domaincontroller, en daar staat standaard de TcpDelAckTick op 2, dit staat voor 200 milliseconde wachttijd tussen ieder verzonden packet, als je deze waarde toevoegt aan het register (met waarde 0) van Advanced server op de juiste plek werkt het (na een reboot) weer als een trein.

Het probleem word omschreven op de Microsoft Knowledge base onder artikel 321098

Ah :thumb:

Het is dus een bekend probleem. Stond er ook bij dat dit probleem zich alleen voordeed met WindowsXP?
 
Ja, klopt alleen bij XP op een windows 2000 domain controller, we werken hier met .arj files op een netwerkdrive op de server. Als je zo na ieder pakketje 200 millisec moet wachten duurt het wel erg lang... :D
 
Geplaatst door blubber
Ja, klopt alleen bij XP op een windows 2000 domain controller, we werken hier met .arj files op een netwerkdrive op de server. Als je zo na ieder pakketje 200 millisec moet wachten duurt het wel erg lang... :D

Nou inderdaad. Wist trouwens niet dat er nog arj bestanden gebruikt werden.. :D Dacht dat iedereen ondertussen wel zip, ace of rar gebruikte. Heeft ARJ wel goede compressie? Of is het al heel erg verouderd.

Hmm nu vraag ik dingen in jou topic.. :eek:
 
Zelfs arj blijft bij de tijd, ze ondersteunen tegenwoordig ook lange bestandsnamen e.d. Doordat arj bijna niet gebruikt word is het hier intern heel duidelijk wat onze interne bewerkte data is en wat de data is die door onze klanten word aangeleverd. Dus we gebruiken het eigenlijk om verschil te maken tussen het een en het ander niet omdat het beter of slechter zou zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan