XP - combi vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Een goede kennis belde mij om hem even te helpen met zijn PC. Alles werd traag en veel foutmeldingen. Hij gebruikt XP op de PC. Zijn PC heeft 3 partities: 2 van ruim 37 GB elk en 1 van 6 GB. De 2 grote zijn NTFS waarvan de 2e de Backup schijf is. De 3e is in FAT 32 en deze is zijn Recover schijf. De 3e zit bijna vol met ruim 770 IDX bestanden (bijv. CADC.IDX of CAE3.IDX).
Heb direct op zijn PC een aantal programma’s gezet: Ad-aware, Spywareblaster, Anti Trojan, ZA, jv16 Power Tools en S&D.
Ad-aware vond direct 69 componenten en ook S&D vond wat spyware.
Jv16 P.T. vond ook 366 ongeldige, veilig te verwijderen sleutels.
Anti Trojan werkt niet goed. Waarom, weet ik niet?
Ook heeft hij problemen met zijn Anti Virus. Hij gebruik McAfee (origineel met CD). Als hij op update klikt komt hij terecht op een Spaanstalige update site, daarna Engels, van McAfee.
Wat kan ik hem adviseren?
grtz
Falco
 
Heeft hij update SP1 geinstalleerd?
Hierdoor wordt XP bij het verwerken van grote bestanden een stuk trager.
Neem aan dat je de boel ook al gedefragmenteerd hebt.
Indien het systeem nog goed werkt, alleen langzaam, kun je de optie systeem herstellen even uitschakelen, opstarten en weer inschakelen. Hierdoor zal er een behoorlijke hoeveelheid schijfruimte vrijkomen.
Vordat je echter deze optie gebruikt eesrst nog controleren of onlangs geen nieuwe software is geinstalleerd die het probleem heeft veroorzaakt. In dat geval gewoon systeem herstellen naar het moment voor de installatie van de software.

Mvg Sigma
 
Ik heb ook defragmentatie gedaan, dat klopt. Volgens mij kreeg hij de problemen nadat zijn Anti Virus niet meer werkte. Ik heb in veilige modus een hardnekkige bestand verwijdert (newdotnet.dll). Toen kwam zijn anti virus terug in het balkje.
Kun je wat duidelijker beschrijven hoe dat moet met uitschakelen van systeem herstel? Dan kan ik dat aan hem doormailen.
grtz
falco

PS: hij heeft alle soorten updates (SP1 en zo) erop. Ik denk dat dit automatisch gaat bij hem.
 
Dit lezende denk ik dat het beter is dat hij de optie systeem herstellen gaat gebruiken ipv verwijderen enh wel naar het moment dat er nog geen problemen waren. voordat jullie dus met de problemen van zijn virusscanner begonnen.
Waarschijnlijk zijn dan de problemen opgelost.
Hierna wel online scannen bij huosecal om geen virussen te hebben.

Mvg Sigma
 
Zijn problemen zijn al langer dus ik denk niet dat echt handig is om terug te gaan met systeem herstellen.
Online scannen is leuk maar hij moet toch gewon een anti virus progje op de PC hebben. Ik gebruik Norton dus ik kan hem niet helpen. Als hij nieuwe McAfee koopt, kan deze gewoon eroverheen?
 
De online scan is alleen om zekerheid te rkijgen dat er toch niet ergens een virus verstopt zit en tav van het virusprogramma heb je volkomen gelijk.
Echter nu heeft hij een probleem dat opgelost moet worden en dan ga je andere dingen proberen dan de standaard acties., in de hoop dat het eindresultaat geen format C hoeft te zijn.

Mvg Sigma
 
Ik denk niet dat ik tot format C moet komen.
Waarom werkt de Anti Trojan niet goed bij hem? Gaat dat niet samen met XP?
En moet de 3e partitie zoveel bestanden hebben? Ik bedoel dus de ruim 779 IDX bestanden. Op dat partitie staat ook iets van: retten.exe. Wat is dit?
grtz
falco
 
De derde partitie hoort geen invloed te hebben op het functioneren van de andere partities. Dus het maakt niet uit hoeveel bestanden daar staan. Indien je wilt weten wat een bepaalde file is gewoon naar Google gaan en intypen en op zoeken drukken dan komt het er wel uit.
De anti trojan zou gewoon moeten werken volgens mij, maar ook dit wordt door Housecal ondervangen, controleert hier nl. ook op.

Mvg Sigma
 
Hij heeft het gedaan. Ik bedoel dus bij Housecal. Geen virusen!
En nu dan?
Over de IDX files ben ik niet echt wijzer geworden bij Google. Men heeft het over Cobol en/of over OE. Maar hij gebruikt geen OE, hij gebruikt Incredimail (of zo).

grtz
Falco
 
Hoi Falconetti,

Kun je hem eens een HijackThislog laten maken en dat plaatsen?
Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,

Pieter
 
Ik heb deze link naar hem gemaild, nu moet ik even afwachten dat hij de log naar mij toe mailt.
In eerste instantie zat hij met deze:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=117095
+ een foutmelding over dat 'newdotnet...dll'.
Ik heb deze PC ook gescand met Hijack This. In een of ander uitleg heb ik ook iets gelezen over dat NEWDOTNET...

Ik wacht nu even af zijn log bestand.

Grtz
falco
 
Hierbij zijn log bestand. Inmiddels werkt zijn Kazaa ook niet meer. Hij krijgt de melding dat: TopSearch.dll is weg

Grtz
Falco
 

Bijlagen

  • hijack.log.txt
    3,1 KB · Weergaven: 31
Hoi Falconetti,

Zijn log is nu schoon, maar ik denk dat er een aantal dingen verkeerd verwijderd zijn.
Laat hem de Kazaa helemaal opnieuw installeren. Daarna SaveNow (kan ook WhenUSave heten) en Kazaa (en evt NewDotnet, maar volgens mij zit dat niet meer in de bundel) in configuratiescherm > Software verwijderen.
Daarna met Adaware en/of Spybot alles opruimen.
Wijs hem daarna de weg naar een spywarevrij alternatief voor KaZaa.

Groetjes,

Pieter
 
Hi Pieter!
Bedankt voor het checken van de log.
Ik kan vanavond naar hem toe gaan voor Kazaa. Als ik erbij ben dan gaat het niet fout.
Welke Kazaa zou ik bij hem op de PC zetten? Ik heb hier beide, goede= Dieet Kazaa en ook Kazaa Lite++K (met dat master erin).

Groetjes
Falco
 
Maakt niet zoveel uit. Er is trouwens nog meer keuze als KaZaa. ;) Als het maar spywarevrij is.

Groetjes,

Pieter
 
Mijn kinderen gebruiken nu Kazaa. Vroeger was Morpheus en AudioGalaxy. Zijn andere programma's net zo goed? Ik bedoel qua muziek keuze.

Voordat ik deze topic op opgelost zet, zou je ook kunnen kijken naar mijn log? Is deze schoon?

Grtz
Falco
 

Bijlagen

  • hijackthis2.txt
    2 KB · Weergaven: 14
Heb ik gedaan. Bestand is verwijdert.
Nogmaals bedankt :thumb: en nog een prettige weekend ;) :D ;) :D

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan