xp crash ( na update) ¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Geachte helpmijers, jullie raad nodig voor een vriend.

Info: 1 jaar oude packard bell comp, (verder geen info daarvan) .
-xp windows .
- panda anti virus. ( waarvan een betaalde update voor 2005 niet goed is gegaan, want het programma geeft aan dat het toch veroudert is)

Probleem:
- comp start niet meer op en geeft de volgende foutmelding : svoch Dll is missing.
Het kan zijn dat de melding niet geheel correct staat, dit is hetgene wat hij onthouden heeft.
Bij meer navraag aan hem vermoed ik dat hij als laatste bezig was met een update van windows xp en deze onderbroken heeft.
- ook heeft hij geen xp schijf of diskette van zijn fabrikant gekregen, dus niks om xp te herstellen , of formatteren
- Opstarten in veilige modus lukt niet want niet meer als alleen de foutmelding krijgt hij te zien.

vraag aan jullie:
Kan ik met mijn eigen xp cd hem helpen, of kan ik ergens een boot diskette downloaden¿
En natuurlijk elke wijze raad is welkom van jullie.
Meer info heb ik helaas niet heb pas vanmiddag zijn probleem gehoord en ben dus zelf nog niet bij hem thuis geweest. Ook zijn (fijne) help desk van packard bell laat hem in de steek, want die hebben als antwoord dat er verder niks aan te doen is..
Wie o wie¿¿ kan helpen.
b.v.d
Marcel

Helaas er zit geen restore cd bij,, dit vond ik ook al heel vreemd.

Comp. gekocht bij zo,n micro electro zaak..

Dowload hier een bootdisk Windows98 Se Custom
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Start dan daar mee op , en kijk of er een aparte partitie op de schijf staat , dan is dat de restore!

PS: hij heeft niet toevallig er wel een disk bij gekregen?

Bandit bedankt voor je hulp,,

Zover ik weet heeft hij niks van een disk erbij,,, ( wat heel vreemd is ) is toch een comp bij een zaak gekocht.

Iedergeval zal nog wat meer info van hem moeten hebben.

Heb nu zelf wat gegoogled en svoch melding lijkt op een virus , maar dan toch kan hij niet opstarten...

De opstart diskette is alvast gedownl....

gr. Marcel

door tijdens opstarten op f11 te drukken kom je in de herstelprogramma van je computer.
hierin kun je kiezen om naar de fabrieksinstellingen te gaan(toen je de pc kocht) of met behoud van je persoonlijke data.

dit alles als je vriend geen mastercd's heeft gemaakt.
dwz je windows versie op cd's gezet.

hij had waarschijnlijk toen hij de pc gekocht had restore cd"s moeten maken.
met deze cd's kan je dan weer alles herstellen.
gewoon packard bell bellen en vragen of ze de cd's kunnen op sturen.

het kan ook zo zijn dat packard bell dit onder de F11 knop hebben gezet.
packard bell doet dat wel vaker met zijn pc.
dus wat maikel9 zegt zou ik eerst eens proberen

Maikel en Goldvinger,

Bedankt voor jullie antwoorden, het is doorgegeven en nu afwachten wat het doet.

gr.Marcel

Bij de nieuwere types PB computers kan je inderdaad via F11 bij opstarten indrukken in je recovery procedure komen. Mits de orginele besturing van PB er nog opstaat en dat de verborgen partitie(back-up van alle software) niet corrupt is.
Oudere modellen daar heb je een hersteldiskette bij nodig om in het recovery proces te komen.
Geef even het serienummer van de pc ( sticker achter op pc bij s/n.........),aan de hand van serienummer kan je veel te weten komen omtrent de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan