XP Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudvdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Beste mensen

Na enige tijd internetten heb ik geprobeerd af te sluiten.
Helaas bleef de computer hangen.
Na resetten wilde de computer niet meer opstarten
kreeg ik na enig zoeken de term UNMOUNTABLE-BOOT-VOLUME
XP werd iedere keer afgesloten om verdere ravage te voorkomen
Hierna heb ik getracht XP opnieuw te installeren op een geformatteerde C schijf.
Dit lukt maar XP stopt tijdens opstarten

Is dit voor iemand een leuke uitdaging???

bvd

Hoi,

Welkom op helpmij.

Of de harde schijf is inderdaad naar de hemelen,of je bootsector is niet in orde!
Je zou nog kunnen proberen om van cd op testarten,en de schijf niet alleen te formateren maar eerst te partioneren.en wellicht heb je geluk!

Probeer eerst eens de schijfprogjes die op deze cd staan.

Anders is het een uidaging voor je portemonnee.:)

Je bootsector heeft wat schade opgelopen en moet vervangen worden...

Meestal werkt de volgende procedure:

Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de aanhalingstekens) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de aanhalingstekens), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r"

Wanneer je klaar bent met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" (terug zonder...) in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc weer moeten opstarten

Laatst bewerkt:
Hé Lange..... je hebt absoluut gelijk, maar het "lijkt" toch op de DOS prompt........? Anders moet je weer gaan vertellen wat een "Command Shell" is.......... :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan