XP crashed elke keer weer !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
BIOS geflashed, Bios van chipset en Matrox G550 geupdate. En toch, elke keer opnieuw verschijnt plotseling de melding :
Stop : C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand) niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling
Technische ondersteuning op voor hulp
Stop: C000021a{onherstelbare systeemfout}

Het systeem is vervolgens, via geen enkele optie(systeemherstel, veilige modus) te herstellen. Met elke poging kom ik uit op het blauwe scherm met bovengenoemde melding (onherstelbare systeemfout). Er zit dus niets anders op dan met de XP-CD-rom opnieuw te installeren etc. etc. en vervolgens loopt het systeem wederom op een willekeurig moment vast. Het gebeurde zelfs nadat ik op een gegeven moment alles(incl. programma's) met succes had geinstalleerd. De volgende dag startte ik de PC weer op en opnieuw het blauwe scherm met bovengenoemde melding(onherstelbare systeemfout).

Systeem : Athlon(tm) XP 1600+ 512 MB, EPOX 8KHA moederbord, twee partities(C 26 Gb en D 49 Gb), met raidcontroller, Matrox G550, HP 950C, Epson scanner 1240photo, creative SBlive, Trustmonitor PV 17 OSD, Liteon CD-brander 1610 2B, Liteon DVD-rom LTD 163, Logitech compatible mous, Sitecom 10/100 Ethernet adapter LN-020.

NB : Op een andere helpsite kreeg ik als advies (mogelijke oorzaak) het geheugen testen in een andere machine met een geheugentest progr.
Wat moet - kan - ik nu ? En waarom heb ik dit probleem niet bij andere Windows versies ?

Kijk eens hier:
http://members.home.nl/b.mulder/boot.html

Maar heb je al eens een volledige format van je schijf gedaan, bijv een low level format met behulp van een diagnosedisk van je schijffabrikant. Probeer dan eens een clean install eventueel met een andere Xp schijf dan die je nu gebruikt hebt.

Response number one heb ik al eens uitgevoerd en die heeft het probleem niet verholpen. Ik kijk nog naar de andere reacties, aldaar.
Ik begrijp overigens uit je reactie dat het kennelijk niets te maken heeft met mijn systeem en/of geheugen en/of hardware-componenten ?

Nee wat ik er uit op kan maken is het geen hardwarefout.

Low level format met behulp van een diagnosedisk.
Hoe kom ik aan zo'n diagnosedisk en wat is een low level format precies. Ik lees daarover dat het risico's inhoudt voor je HD (Is een Maxtor 6 L040J2) ?

Dat heb ik dus al eens gedaan, zonder succes.
De crash vond gewoon weer opnieuw plaats.

Eerder geplaatst door Bennie,

Low level format? Het wordt steeds gekker

Hmm ik weet niet wat hier zo gek aan is in combinatie met het gebruiken van een andere Xp installatie cd.

Het uitvoeren van een "low level format" brengt je schijf terug in de staat zoals deze uit de fabriek gekomen is. Om er dus zeker van te zijn dat er geen fouten en/of virussen in de bootsector of waar dan ook op de schijf staan kun je deze uitvoeren met behulp van Powermax, wat te downloaden is op: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Je kunt met behulp van dit programma ook uitvoerig de schijf testen of een gewone format doen. Probeer in ieder geval eens een andere Instal cd van XP.

Maar kan dat low level format worden toegepast in de combinatie met de raidcontroller en 2 HD's van 40 Gb ?
Lukt dat met het powermax-programma ?

Dat kan...je kunt elke schijf afzonderlijk kiezen maar ik denk dat je, je kunt beperken tot de schijf waar je weer Xp op gaat installeren.

Ik kan natuurlijk ook eerst 'voorlopig' Win98SE op C houden(kan ik blijven werken voor het geval dat) en dan na een low level op de D-schijf daar XP installeren.
Ik laat het weten.

Nog altijd lukt XP-instal niet !

Alle aangeboden oplossingen geprobeerd, zonder succes. Heeft het b.v. nog zin, om alle hardwarecomponenten, inclusief geheugensticks er een keer uit te halen en na schoonblazen van e.e.a. weer opnieuw plaatsen.
Wat ik vreemd blijf vinden, is dat XP met de installatie de defaultvideokaart kiest en de geplaatste Matrox G550 niet eens herkent (plug and play ziet hem niet).

Zelfde probleem met install NIS2004

Ik heb een goed draaiend systeem, echter als ik de firewall (outpost) en antievirus (avg) deinstalleer en vervolgens NIS2004 installeer gaat het goed tot het opnieuw opstarten .
Dan krijg ik ook het blauwe scherm met "Stop: C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand)niet laden
\systemroot\system32\config\software of security
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.
Na reset zet ik het met systeemherstel 1 "tandje"terug en kan ik weer verder maar NIS2004 krijg ik er niet op.
Is er al iemand die succes heeft geboekt met de oplossing van microsofdinges????
Hoop gauw op een oplossing

Re: Nog altijd lukt XP-instal niet !

Geplaatst door Yari02
Alle aangeboden oplossingen geprobeerd, zonder succes. Heeft het b.v. nog zin, om alle hardwarecomponenten, inclusief geheugensticks er een keer uit te halen en na schoonblazen van e.e.a. weer opnieuw plaatsen.
Wat ik vreemd blijf vinden, is dat XP met de installatie de defaultvideokaart kiest en de geplaatste Matrox G550 niet eens herkent (plug and play ziet hem niet).

Zet je on-board-kaart in de BIOS eens op disabled.

Krijg je weer de exacte foutmelding?

Groetjes,
Bennie

Kan het te maken hebben met het feit dat mijn twee HD's gekoppeld zijn door een RAID-controller. Daarbij zitten de brander van liteon en DVD-rom op de primaire IDe-controller en de ZIP in z'n uppie op de secundaire.

Waar tref ik de onboard aan in de BIOS ?

EINDELIJK EEN GOED WERKEND XP

Blijven volharden is mijn credo en dan op een dag.....
Zoals ook nu. Op advies van een collega, de volgorde van mijn hardwarecomponenten verwisseld.
De aangegeven motivatie hierbij is, dat Windows zelf aan elk stuk hardware een IRQ toewijst en dat kan in incidentele gevallen conflicteren en zelfs dus leiden tot elke keer een systeemcrash. Alles draait nu werkelijk als een speer.

Met dank ook aan alle medewerking hier op de helpmij.

Toch is XP weer gecrashed !

Na een tijdje goed te hebben gewerkt, is het systeem met XP toch weer gecrashed. Ik blijf er bij dat de Matrox
G550 de boosdoener is. Lees a.u.b. bijgevoegd Word-document en heel graag er op reageren.
Ik heb beschreven wat ik na de voorlaatste crash heb gedaan (alvorens het systeem wederom crashte) en
nog een aantal vragen.
Bij voorbaat hartstikke bedankt.

Bijlagen

Oudere Monitor oorzaak crash ?

Kan ook een al wat oudere monitor de oorzaak zijn.
Ik heb er een van Trust, 17 inch. Kan zonder problemen 85 refreshrate aan en 1024 X 768.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan