XP crashed elke keer weer !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou het probleem kunnen liggen in je Raid-controller.
Probeer eens een schijf uit.

Wat bedoel je precies, met 'probeer eens 'n schijf uit'.

Probeer je systeem eens te draaien met maar een harde schijf.

Oke. Ik zou dan het volgende moeten doen:
1. Een HD - tijdelijk - ontkoppelen en de andere HD koppelen aan de primaire IDE-controller;
2. XP op deze HD installeren en bezien of het systeem nu wel stabiel blijft. XP treft GEEN RAID-controller aan en zal dus GEEN drivers installeren. Als dit werkt, kan je concluderen dat het install-probleem kennelijk met de RAID-controller(drivers ?) te maken had;
3. De uptodate drivers - hpt3xx.sys, hpt3xx.inf en evt. ook setupoem.txt - naar de betreffende directory kopieren. Ik geloof C:\Windows\system (nog even checken);
4. De Twee HD's weer koppelen aan de RAID-controller en XP zou de uptodate drivers moeten vinden en toewijzen.

Kan dit, of ben je door het koppelen van de twee HD's automatisch al je data op de XP-geinstalleerde HD kwijt.

Laatst bewerkt:
XP-installatieprobleem, na lange tijd, EINDELIJK opgelost

XP draait nu eindelijk. Er uiteindelijk achter gekomen, dat XP in combinatie met de Matrox G550 wel kan performen. Je moet de volgende stappen in volgorde uitvoeren :
1) 'Tijdens' de installatie van XP, moet je de beeldschermeigenschappen NIET door Windows XP laten aanpassen (XP vraagt op een gegeven moment of je dat wil);
2) Vervolgens heb ik de door XP geinstalleerde RAID-controllerdrivers vervangen door die van de fabrikant
(Highpoint);
3) Als derde stap de Matrox G550-drivers geinstalleerd.
Achteraf dus, vrij simpel. Door verschillende opties telkens uit te proberen (en alles op te schrijven), lukt het altijd weer een (onoplosbaar lijkend probleem) toch uit de wereld te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan