xp desktop en vista laptop zien elkaar niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtuyp

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Wie o wie kan mij helpen?

Ik had een xp desktop en een xp laptop. Die zijn op elkaar aangesloten via een draadloos netwerk. (Via netwerkkaart en ingebouwde wlan.) Werkt perfect over en weer.

Nu heb ik een vista laptop en ik wil in de xp-desktop kunnen om printers en muziek te delen zonder altijd met kabels te moeten klooien. Die andere laptop wil ik dus vervangen.

Probleem: de twee pc's zien elkaar niet. Vreemd is dat ik wel een netwerkverbinding krijg (beperkte mogelijkheden, wat dat ook betekent). De PC's pingen kan niet, althans, Ze zien elkaar niet. Het LLTD-protocol heb ik al op beide pc's geinstalleerd. Dus daar zou het niet aan mogen liggen.

De XP-laptop doet het wel nog steeds probleemloos met die xp-desktop. Zit zelfs met twee laptops naast elkaar via vnc die desktop te besturen....

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn....

Dave

en de firewalls uitzetten biedt ook geen soelaas....

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukt!

Beste Harry,

Dankjewel! De informatie in dat artikel was weliswaar niet direct de oplossing maar het bracht mij wel op het spoor. Op de XP-desktop stond de IPv6-verbinding uit......

Dus alles werkt nu voor zover ik het kan zien. Printers moet ik nog testen maar dat komt denk ik wel goed want ik zie ze al wel.

Fijne Pinksteren en 1000-maal dank!:thumb: ;) :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan