XP doet echt raar...help me

Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb nu allemaal problemen met windows xp, dit kan komen omdat ik 1,6 gb aan fonts heb geinstalleerd, windows update heb gedaan.

Dit is er nu allemaal mis met mjn pc:
-Als ik opstart duurt het ong. 20 minuten voordat hij bij mijn bureaublad is. Toen heb ik geprobeerd om de meest recente instelingen te gebruiken die werkten, dit duurde ok 20 min. En nu als ik mijn pc opstart kom ik altijd in een windows die als veilige modus eruit ziet (de afwerking etc.) Als ik veilige modus doe en systeemherstel klik (ook bij gewoon systeemherstel niet in veilige modus) dan loopt systeemherstel vast.

-Ik heb geen internet meer, ook niet als ik veilige modus met netwerkmogelijkheden doe.

-Toen ik nog wel internet had (voordat hij als veilige modus eruit zag), en ik op rechtermuisknop klikte in een website toen duurde het 20 seconden vordat het menutje tevoorschijn kwam.

-Ik heb geprobeerd drivers van een cd te installeren (die kreeg ik bij de pc) maar als ik wil installeren zegt ie dat ik niet genoeg systeembronnen heb...

Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd (4-5 dagen terug) Alles schoon, ook net Hijack log geplaatst......

Wie kan mij helpen....please:confused: :confused:

Laatst bewerkt:
Ten eerste, wat moet je met 1.6 GB aan fonts???? :rolleyes:

- Verder; systeemherstel vast? Laat hem rustig werken en klik nergens. Probeer he tinderdaad vanuit veilige modus.

- Wat voor internet heb je, LAN, inbel, etc..

- Drivers??

- Wat kwam er uit je HJT log? Dat je het geplaatst hebt zegt niets.

Ik wou gewoon een (grote) keuze aan lettertypen hebben:P maar ik kan nu ok neit meer in de map lettertypen, want dan loopt ie ook vast en sluit explorer zichzelf, ook als klik ik nergens op en laat ik het zijn gang gaan.
Bij de hijacklog zat veel spyware enzo maar dat is er allemaal uit gehaald en een paar dagen deed hij het weer perfect...
Systeemherstel heb ik ook zjn gang laten gaan en het liep uit zichzelf vast.....
Het waren drivers voor mijn modem...die meoten altijd geinstalleerd worden om op het internet te kunnen gaan....mijn internet verbinding is @home kabel, daar zit ik nu ook op (iemand anders zn computer).....ik kan ook nie naar fonts via C:>Windows>Fonts dan loopt explorer ook vast.....

Het lijkt er meestal op dat de map fonts vastloopt met de verkenner van windows.
Gezien het feit dat je 1.6gb aan fonts hebt, zijn dit er nogal heel erg veel eerdat windows die ingelezen heeft.
Regelmatige vastlopers op het gebied van openen van mappen kan soms een oorzaak hebben in een beschadigde fat. wat wil helpen is eens een zeer goed defragmenteerprogramma laten lopen.
En ja, een flink aantal fonts verwijderen/verplaatsen. Deze zijn namelijk van invloed op de opstarttijd van de pc.

Dus wat meot ik nu precies doen? Alleen defragmenteren? Welk prog moet ik gebruiken om goed te defragmenteren? (Als ik fonts binnekwam dan zaten er nu heel wat minder lettertypen ...:(:(:confused:)

Laatst bewerkt:
1. Waar heb je 1.6 gig aan fonts vandaan?
2. Heb je die fonts manueel toegevoegd of ging dat via een geheimzinnige installer?

James:)

Je kan dus nog wel opstarten in veilige modus?
Kopieer bij een vriend/kennis/buurman de map c:\windows\fonts (dus de map en inhoud, niet alleen de inhoud)op cd, welke fonts er standaard in XP zitten kan je zien op de volgende link.
http://www.microsoft.com/typography/fonts/winxp.htm?fname= &fsize=

Start vervolgens je eigen pc in veilige modus en verwijder de map c:\windows\fonts (de hele map, dus zonder de map te openen) door op shift+del te drukken (map wordt verwijderd en gaat niet naar de prullenbak). Kopieer vervolgens de map van de cd naar je eigen pc, herstart daarna de pc.

Nog een tip, als je de beschikking wilt hebben over veel fonts maak je een aparte map (bij mij is dat 'voorbeeld fonts' ) en zet daar al je fonts in. Deze fonts worden niet standaard ingelezen bij het starten van windows, dus het systeem blijft snel. Om zo'n font nu te kunnen gebruiken, ga je naar die map, klikt met recht op het gewenste font en kiest voorbeeld. Zolang dit voorbeeld open staat kan je met alle windows programma's het font gebruiken.

k heb alles handmatige geinstall. en k zal di van veiligemodus zal k nog proberen

nog bedankt

Voorzichtige schatting van 1.6 gb fonts:
Per font zo'n 100 kb.
1.6 gb -> 16384 fonts!
Waarschijnlijk heeft er iets anders tussen gezeten ofso, kbdoel, zoveel fonts zijn er op dit moment niet verkrijgbaar denk ik hoor :D
Kzou idd de map fonts helemaal leeg gooien, en de fonts die je wilt hebben opnieuw instaleren.

Ok ik heb de fonts map verwijderd en de default map erin gekopiierd (harde schijf op een andere pc aangesloten toen issie wel gelukt). Maar nog zit ik altijd in veilige modus, maar tog op internet:S
Ik heb net de modem geinstalleerd en hij doet t weer........maar de vromgeving van mn pc is veilige modus........ Als ik mijn pc opstart dan doet hij nog steeds erg langzaam (sneller dan eerst, maar nog steeds zon 4 min.) Dus als iemand me kan helpen.........:confused:

Alvast bedankt voor jullie hulp!!:thumb:

Is het echt veilige modus (zie je dat dus staan op je bureaublad?) of ziet het er alleen maar uit als veilige modus.
In het laatste geval, neem eens een kijkje in je apparaatbeheer of daar soms vraag/uitroeptekens staan, vanwege het trage opstarten vermoed ik dat je nog wat chipsetdrivers en een videokaartdriver nodig hebt.

Je wil ons blijkbaar niet vertellen waar je die fonts vandaan hebt.:) Omdat het waarschijnlijk toch om illegale activiteiten gaat, moet je toch uitkijken voor ongedierte.

James:)

Wat is het probleem met die fonts nou :confused:. Ga naar elke willekeurige computerwinkel en je koopt zo een CD met 10.000 fonts.

Mijn bureablad ziet er alleen uit als veilige modus, dus het staat niet op het bureaublad....
Ik zit met problemen met me pc en jullie zitten te zeuren over fonts hahaha:P ik heb een torrentje gevonden daar heb ik em dus vandaan.....maar er zaten geen virussen ofzo in en alles handmatig geinstalleerd......ik zal een paar drivers proberen te installeren en dan zien hoe het gaat, maar dat komt morgen alllemaal wel.....hartstikke bednakt voor jullie reacties (hoe mee rhoe bter:thumb: )

Mmmmmm, dan zou ik de drivers van je videokaart er maar eens opzetten.
Welke kaart heb je erin zitten?
Want de nieuwste drivers van Nvidia is ook weer een truukje mee.:D

De nieuwste driver is al geinstalleerd (nVidia)....ik denk zelf neit dat het daaraan ligt, maar het zou kunnen, ik zal de driver verwijderen en opnieuw installeren..:rolleyes:

Mmmm.
Klik eens met je rechtermuisknop op het Nvidia icoontje in je taakbalk.
Dan ga je naar kleurcorrecties en kleurwijzigingen toepassen zet je dan op alle, even op toepassen klikken en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan