Xp doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomt

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
94
Mijn dual-boot systeem met windows 7 en Windows xp is totaal in de soep gelopen. Als ik de recoverycd van windows xp erin, dan gaat hij installeren. Op het einde vraagt hij om de authentificatiecode. Bij een reparatie in de pc winkel, is die sticker er waarschijnlijk afgevallen. Is er een manier om de code te achterhalen met de cd? als ik de pc opstart start hij automatisch xp op. Ik heb de recoverycd van Windows 7 gedownload, maar die geeft een error. Ik kan dus helemaal niets meer! Als ik alleen maar de authentificatiecode kan achterhalen, kan Windows 7 ook herstellen. Ik kan ook niet meer in het partitiemenu van de cd komen. Als ik met de cd wil herstellen, moet ik het administrator wachtwoord invoeren, maar ik nooit een wachtwoord ingevoerd, hoe kom ik hier vandaan?

Wie kan me helpen??????
 
Probeer eens om het wachtwoord leeg te laten en een Enter te geven, of heb je dat al geprobeerd?

Groeten Marcel
 
Heb ik al geprobeerd, ik krijg dan gewoon weer de regel: administratorwachtwoord
 
Er bestaan CD's (te downloaden) om je wachtwoord te veranderen of leeg te maken zonder dat je het oude wachtwoord hoeft te weten.
Ik heb er 1 maar ik weet niet meer waar ik die gedownload heb.
Is een bootable linux cd.
Werkt van NT4.0 t/m Windows 2003, verder misschien ook nog maar heb ik nooit geprobeerd.

Ik kan er wel een iso van maken als je weet hoe je die moet branden?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
als ik nu enter doe, krijg ik de partitie waar windows op staat, en dan moet ik een commando typen. Ik heb op de CD de productkey gevonden, maar als ik die intyp bij authentificatie, zegt hij dat de code niet klopt. Ook heb ik de PID gevonden, kan ik hier wat mee? (opnieuw aanvragen, mensen zijn toch wel vaker die sticker kwijt?!). Het wachtwoord is dus geen probleem meer, alleen wat ik erna moet doen. Ook snap ik niet dat de productcode niet werkt, hij komt van de CD af. De code heb ik gevonden in unattended.txt en de PID in setup.ini
 
Er zat dus geen wachtwoord op je administrator account.
Goed, dat is dan opgelost.
Ik denk alleen niet dat je hier iets aan hebt want die C: is alleen om schijfcontroles ofzo te doen of bestanden hernoemen kopieren enzo.
Je moet niet op "R" drukken met het opstarten vanaf cd.

The pid heb je niets aan.
Volgens mij is de authentificatie code iets anders dan de code die normaal op de sticker van je pc staat maar misschien weet iemand anders hier meer over.

Volgens mij kun je gewoon met Microsoft bellen om een nieuwe code te ontvangen.

Groeten Marcel
 
Kan ik op de site van Microsoft vinden waar ik de code kan aanvragen. Ik heb de product key gevonden, is dit niet hetzelfde als de authentificatiecode?
 
Ik weet het juist niet wat die codes zijn en of ze verschillend zijn.

Zie HIER voor telefoonnummer(s)

Groeten Marcel
 
ik heb er weer een probleem bij: als ik de cd in de crive doe en opstart, krijg ik het beginscherm, ik druk op enter, door loop het alle menu's tot ik de melding krijg: REGISTRY_ERROR stop: 0x00000051 (0x00000001, 0xE1137A40, 0x003c7000, 0x00000x1D6) Ik heb nog een andere cd van windows 98 gevonden, ik ga deze maar installeren zodat ik mijn bestanden kan veilig stellen, en dan formateer ik gewoon alle schijven, en begin ik opnieuw!
 
Kan ik trouwens als ik de bootvolgorde instel met USB stick als eerste, keyfinder laten lopen? Dan kan ik namelijk de authentificatiecode vinden!
 
Wanneer je Windows98 installeerd en je Windows XP installatie gebruikte het NTFS bestandssyteem dan zal je niet vanuit Windows98 installatie bij je XP bestanden kunnen komen.
Zijn ook wel weer tooltjes voor te vinden hoor. :)

Windows zal opgestart moeten zijn om de keyfinder zijn werk te laten doen.
Voor zover ik weet kun je ook niet op de ene computer keyfinder draaien om hem op een andere computer te laten zoeken.

Microsft bellen is toch het beste denk ik om die codes te achterhalen

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
xp doet niks meer- werkent antwoordje

ga naar bios en verwijder wachtwoord



ps*
kan iemand helpen met mijn probleem
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan