XP draadloze PS/2 muis&toetsenbord vallen onvoorspelbaar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

voorde

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
De titel zegt het al. Ik heb een paar jaar oude XP machine, waarvan de (Logitec) -draadloze - PS/2 muis en toetsenbord aanvankelijk vlekkeloos werken, maar vervolgens zonder voor mij duidelijke aanleiding 'doof' worden. De muis beweegt dan niet meer en het toetsenbord geeft geen reactie op de gewone en de funktietoetsen. De enige remedie is de herstart-knop.

De stekkertjes zitten stevig in de pc. Herstarten van de draadloze verbinding van muis/toetsenbord heeft geen effect. Alle XP SP's zijn geinstalleerd.

Ik heb de indruk dat het systeem gevoeliger is voor het probleem als het uit slaapstand komt vergeleken met een koude start, maar het probleem doet zich dus ook voor na koude start. Als het systeem eenmaal een kwartier gelopen heeft treedt het probleem niet meer op; het lijkt dan door een 'gevoelige' periode heen te zijn.

Kan het iets zijn dat 'opwarmt' ????

Met een search op 'muis toetsenbord' kwam ik er niet uit. Het probleem is danig hinderlijk, maar zoals aangegeven 'oplosbaar' door herstarten.

Laatst bewerkt:
Kijk in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) -> logboek Systeem
of daar wat staat over het stoppen van apparaten danwel andere foutmeldingen die een mogelijke verklaring geven.
Natuurlijk kijken op de tijden vanaf/rond wanneer het probleem optrad, hopelijk geeft dat een indicatie.

Tijs.

Stofnest

Probleem opgelost!!

Mijn oog viel op de koeling van de processor: STOFNEST!!

Processor was 80 ipv 40 graden celcius. Alles gedemonteerd en met perslucht schoongeblazen. Sindsdien geen probleem meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan