xp drives me crazy

Status
Niet open voor verdere reacties.

IceQbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
4
Hoi

Aangezien het tijd werd om mijn oude HD eruit te gooien was ik dus verplicht windows xp opnieuw te installeren op mijn nieuwe HD.

Dit geeft spijtig genoeg de nodige problemen. Instellingen als volgt= First boot device: dvd en de HD staat als primary master.

Hij start op van de cd en begint aan de installatie, na enige tijd moet hij rebooten en dan begint de miserie. Als ik niets verander aan de instellingen begint de installatie opnieuw, reboot, installatie opnieuw, ...

Als ik na de reboot de first boot device op C:/ zet krijg ik de error "error loading OS".

Omdat ik gek werd heb ik de installatie op mijn oude hd nog eens geprobeerd, dit lukte perfect, na de reboot deed hij netjes verder met de installatie.

Alleen zou ik graag windows op mijne nieuwe HD krijgen...
 
Heb je de nieuwe schijf wel geschikt gemaakt en geformateerd??
 
ja, voor hij aan het eerste deel van de installatie begint krijg je toch de mogelijkheid partities aan te maken en deze te formateren...
 
Ja dat klopt ! En dan start je opnieuw op waarbij je cdrom in het Bios als First boot moet staan , zou alles moeten werken
 
Van welk merk is de HD.

Je kan dan bij de officiele site van hun een bootdiskette maken die je harde schijf voor je formateerd en herkenbaar maakt(drivers).

Was het geval bijn die van mij(western digital), van de site een proggie gedownload dat een bootdiskette maakt. Want na het formattern in het begin ven de installatie van xp(formatteren van partitie) zei het na 100% dat het de harde schijf niet kon formatteren.

Dus ga naar die site toe van je HD en zoek naar die programmma(drivers). Mocht je een western digital harde schijf hebben.

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n

kijk welke HD j ehebt en download datalifeguard tool.
 
Geplaatst door BANDIT123
Ja dat klopt ! En dan start je opnieuw op waarbij je cdrom in het Bios als First boot moet staan , zou alles moeten werken

ja dat doe ik, hij start dan opnieuw op vanop de cd rom maar begint da installatie opnieuw:(

bij de oude hd doet ie het wel
 
Geplaatst door Fat_Tony
Van welk merk is de HD.

Je kan dan bij de officiele site van hun een bootdiskette maken die je harde schijf voor je formateerd en herkenbaar maakt(drivers).


Bedankt maar ik vrees dat dat het probleem niet is, hij kan de hd vinden en ze formateren, partitioneren zonder problemen. Ook bij het opstarten herkent hij ze zonder problemen.

Het gaat hier trouwens over een seagate Barracuda ATA hd. Serienummer: ST380021A
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan