xp dual boot maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Momenteel heb ik mijn harde schijf verdeelt in twee partities. Op de eerste C: draai ik win 98 en op de tweede D: staat al mijn data. Nu wil ik de schijf herindelen door er drie partities van te maken. Als ik daarna win XP prof op de tweede partitie wil installeren maakt hij dan automatisch een dualboot omdat win 98 op de eerste partie staat. Want die wil ik voorlopig ook wel behouden.

Teun

Ja, hij maakt een dual boot.
Er zijn ook div. proggies om te partitioneren zonder dataverlies.
Succes.

Indien je vanuit 98 ook mappen en bestanden wilt uit kunnen lezen die op de XP partitie staan, formateer deze dan niet als NFTS maar als FAT 32.
Voor de rest moet je even goed opletten nadat je de cd van XP erin hebt gedaan en aan het formateren en instaleren bent geslagen krijg je een schermpje met op welke partitie je XP wilt instaleren, dat je daar wel de goede partitie uitkiest.
Voor de rest is het een makkie, ik heb sinds kort ook een dualboot van beiden en dit werkt uit de kunst.
Eerlijk gezegd heb ik wel spijt van de dualboot, want ik werk eigenlijk alleen nog maar met XP.
De reden dat ik voor de dualboot had gekozen, was een beetje de angst dat niet al m'n oude progjes en aanverwante hardware zouden werken onder XP, het tegendeel was echter het geval.
Veel succes ermee. :)

dat doet hij cker ja
maar installeer ze niet op 1 partitie, dan werkt ECHT niet goed :D (en ik spreek uit eigen ervaring)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan