XP en 2000op één schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Beste mensen,
Ik heb op mijn laptop Windows XP over Windows 2000 heen geinstalleerd. Alles werkt perfect, maar bij het opstarten van de laptop moet ik een keuzer maken tussen XP of 2000.
Eigenlijk ga ik 2000 niet meer gebruiken, en daarom mijn vraag;
Wat is de beste manier om Windows 2000 te verwijderen, oftewel...hoe maak ik de partitie met 2000 erop leeg of verwijder ik die? Heeft iemand daar ervarig mee en werkt/kan dat wel?
Waarschijnlijk is dit topic al vele malen voorbij gekomen, maar mijn probleem is van nu, en kan niets vinden in de oudere topics.
Alvast bedankt voor de moeite

Gertini:rolleyes:

Hoi !

Je bent niet erg duidelijk: Eerst zeg je dat je XP over Win2K hebt gezet (upgrade) maar even verder lees ik iets over twee partitie's ?

OP welke partitie staat XP dan nu ?

Als je XP op C: hebt staan, en Win2K bijv. op D;, dan kun je in schijfbeheer van XP de D-partitie gewoon verwijderen en formatteren.

Maar heb je een andere situatie graag meer uitleg.

Greetz,

Harry.

XP en/ofWin2K

Ja Harry Snor,
Ik ben enige tijd ziek geweest en moest even in het ziekenhuis blijven. Maar hier ben ik weer.
Je hebt gelijk, ik heb geen partities op mijn laptop. Zowel XP als Win2K staan op schijf C:\.
Ik heb het gevoel dat alles door elkaar staat (?).:D
Maar eigenlijk wil ik weten hoe ik, als ik de laptop aanzet, Windows XP kan opstarten in plaats van een keuze te moeten maken tussen XP en Win2K.
Nu krijg ik elke keer die keuze voorgeschotelt.

Bijvoorbaat dank
gertini

Je hebt nu twee besturingssystemen op je laptop staan.
Best installeer je opnieuw, maar goed opletten bij de installatie, dat je kiest voor het verwijderen van de oude installaties, anders heb je windows er drie keer opstaan.
Alles wat op het scherm komt EERST goed lezen is de boodschap, als je te snel wil zijn en alles niet goed leest kan je dit voorhebben.
je kan ook in xp de opstart volgorde wijzigen, zodat je opgeeft welke windows eerst moet staan, als je dan bij het opstarten niks doet start dus automatisch xp op (als je deze als eerste hebt staan)
natuurlijk blijft dan het volledige besturingssysteem van win2000 op je laptop staan en dat vraagt natuurlijk teveel schijfruimte op je hd. (vind ik tenminste.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan