XP en 98 op 1 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
download dit bestand http://www.redbrick.dcu.ie/~huey/Downloads/boot98se.exe

Daarna open je het bestand. Hij zal vragen om een lege diskette in de A-drive te doen. Daarna installeert hij de gegevens die je nodig hebt op de diskette.

Daarna zorg je dat je opnieuw opstart en de bootvolgorde hebt aangepast zodat hij van de floppydrive opstart (en laat je de diskette in de A-drive zitten).

Dat van die opstartvolgorde weet je hoe dat moet?
 
onwijs tof dat je zo aan het helpen bent..
maarre... ook geen format-optie...
k geloof dat ik het er wel een bijgekopieerd heb.. ga ik ff proberen te doen..
 
ow? Ik dacht dat die opstartdiskette met format erbij was.

Ik kan het zelf niet testen omdat ik geen A-drive meer heb. Hopelijk werkt die format versie voor jou.

Ik hoor het wel.

Succes!:)
 
tanja..
ik ga de moed opgeven geloof ik (en dat gebeurt niet zo snel).. ik heb op de c-schijf van een win 98 comp ook format gevonden.. dat heb ik gekopieerd naar de opstartdiskette die jij als eerste opgaf.. en dan lukt de optie format wel..
maar..
als ik in de dos-stijl opstart, ziet ie de d schijf niet.. dus dan valt er ook weinig te kopieren..
ik heb met partition magic wel geformateerd, en dus nu is ie leeg..
maar het blijft vreemd dat dat vanuit windows niet lukt toch?
zullen er toch nog verborgen systeembestanden opstaan (al heb ik alles zichtbaar aangezet via beeld-mapoties)... dus het blijft vreemd...
 
Ik vind het ook vreemd. En als je rechtsklikt en op eigenschappen klikt? Zie je dan dat er veel gebruikt is?

Als er weinig gebruikt is zou ik me eigenlijk geen zorgen maken. Wel blijft vreemd dat je niet kunt formateren (NTFS schijf misschien? dan klopt het wel).

Keuze is aan jou wet je verder wilt (zo laten of doorspeuren).

:)

Of kun je de d-schijf helemaal niet gebruiken nu?
 
in de veilige modus formateren lukt nu ook.. dus ik laat het er maar bij denk...
bedankt voor alle praktische en geestelijk steun !
 
ntfs en win 98 gaan niet helemaal samen.. dan ziet ie m helemaal niet..
hij werkt nu prima..
dus ik vind het gezegend.. mooie term voor de zondag..
 
Oke, stop ik ook met opties bedenken.:D

Succes verder en graag gedaan:thumb:

(ps. standaard gaan ntfs en Dos gaan niet samen)
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen heb ik nu Win 2000 en Win XP op de c schijf staan. Wil (uiteraard) alleen XP grbruiken dus 2000 moet eraf. Hoe pak ik dat aan?
 
Heb je 2 besturingen in 1 partitie??

Ik denk niet dat je die kunt scheiden. Verschillende besturingen moeten zover ik weet altijd op verschillende partities.
 
Geplaatst door Tanja1968
Heb je 2 besturingen in 1 partitie??

Ik denk niet dat je die kunt scheiden. Verschillende besturingen moeten zover ik weet altijd op verschillende partities.

Dus gehele schijf formateren en XP er opnieuw opgooien?
 
Als ze allebei op C staan lijkt me dat de beste oplossing. Anders blijft je altijd problemen houden.

Wel natuurlijk belangrijke dingen eerst safen en zorgen dat je alles hebt. Cdrom, drivers, gebruikersnaam, wachtwoorden, instellingen evt. modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan