XP en ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Osch

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Ik heb een ADSL verbinding van KPN bij HetNet. Ik gebruik Windows 98 en Windows XP PRO.
Beide systemen heb ik geïnstalleerd volgens het boekje.
Windows 98 functionneert goed. Bij Windows XP heb ik het probleem dat ik na installatie gewoon kan internetten, maar na het opnieuw starten de internetverbinding is verdwenen. Moet dan weer opnieuw installeren.
Wie kent het probleem en heeft een oplossing?

Laatst bewerkt:
draait alles in een netwerkje en zo ja is de xp machine de host waarop internet geinstalleerd is?

hebben ze beide een vast ip adres verkregen of automatisch?

IK gebruik een SpeedTouch multi-pc modem. In mijn computer werk ik met twee schijven. Een met Windows 98 geïnstalleerd en de tweede schijf met Windows XP.
Bij het starten maak ik een keus welke schijf (Windows versie) ga gebruiken.
Met Windows 98 geen problemen. Windows XP geeft er na afsluiting de brui aan en nieuwe installatie is noodzakelijk.

Maak, van je adsl modem een router, heb je nooit meer problemen, je hoeft dan ook niks meer intstellen, heb ik ook gedaan. http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/modem.html

En dit zijn de voordelen, als je adsl modem een router is.

- Always On. (de modem verzogt de verbinding, niet de pc)
- Géén moeilijkheden meer met het instellen van de VPN verbinding. (deze is overbodig)
- Betere ondersteuning voor andere besturingssystemen. (zoals Unix platformen en Mac)
- De ADSL verbinding delen zonder actieve server. (de modem fungeert als router)
- Slechts 1 IP adres is nodig voor meerdere pc's. (Vooral handig bij de basis abonnementen)

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog niet opgelost. De aangedragen oplossing is voor mij als gemiddelde computergebruiker nog een hele klus.
Ik probeer eerst nog andere mogelijkheden. Mocht dat niet lukken dan kan ik met de oplossing van Dennis aan de slag.

Het multi pc modem is een router. Dat zou betekenen dat ik de oplossing zoals zoals voorgesteld niet behoef uit te veoren.
Inmiddels ben ik al wat verder via de helpdesk van Het Net. Alleen heb ik nu problemen dat de aansluiting spontaan uitvalt en ik dus opnieuw moet installeren via de disk van KPN.

heb je voor xp wel de juiste drivers gebruikt
mijn orginele driver werkt wel op 98/millenium maar niet op xp moest andere versie afhalen

Ik ben eruit. Na eerst wat oude installatie gegevens te hebben verwijderd was uiteindelijk de oplossing het uitschakelen van de firewall van Symantec. De firewall gaf, na controle bij symantec, voldoende veiligheid.
Allen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan