Xp en linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo,

Ik heb 2 vragen.

Kan ik 2 besturingsystemen op 1 hdd hebben en zo ja hoe kan ik dan dan doen met de boot

En vraag2
Hoe kan je een linux instaleren want als ik het download geeft een fout medling aan

Hoe moet ik dit doen?

ik ga er even van uit dat je al XP geïnstalleerd hebt?
de gemakkelijkste manier om een linux distributie te installeren (in dit geval Ubuntu, een van de meest populaire distro's) is via Wubi, ff de installer downloaden en opstarten, de rest gaat vanzelf.
Ubuntu wordt toegevoegd aan het boot menu, je kan bij het opstarten kiezen welk OS je wilt opstarten.

Laatst bewerkt:
Wat voor foutmelding krijg je precies wanneer bij het downloaden? Welke versie van Linux probeer je te downloaden, en vanaf welke website?

Het is een beetje moeilijk om je te helpen als je niet precies zegt wat je aan het doen bent en wat voor foutmelding je precies krijgt.

Die foutmelding zegt ie dat er gee shcijf in de e zit als ik de iso wil openen..

moet je hem dan eerst niet branden op een cd? het kan zijn dat ik ernaast zit maar ik dacht dit toch.

als je gewoon de ubuntu CD of alle afgeleide distributies van ubuntu in de PC steekt terwijl windows draait, krijg je een venstertje waar je de keuze hebt om Ubuntu of Kubuntu te installeren INSIDE WINDOWS, dat is die WUBI
We weten natuurlijk niet welke distributie je wilt draaien?
Ubuntu download je altijd in een ISO en moet je altijd eerst branden op een lege cd. Ik raad hiervoor wel Deepburner Free aan. (ook voor hackintosh, maarja)

veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan