XP en Regedit (default mail)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Berichten
83
Kan ik via Regedit mijn outlook als default mailer instellen? Op de een of andere manier lukt dat niet via de settings binnen outlook. (Heb Off.XP moeten de- en herinstalleren daarna is probleem ontstaan)
 
Lukt het ook niet via de taakbalk van IE > Extra > Internetopties > tabblad programma's ?

Groetjes,

Pieter
 
Nee daar komt mijn outlook niet in voor. Wel outlook express, maar die moet ik niet hebben.

(Had ik maar niet geluisterd naar een tip op een eerdere vraag.. dan had ik deze narigheid nu niet gehad...) (Eigen schuld.. had ik het zelf op moeten lossen)
 
outlook:
extra>opties>overig>algemeen.
Lukt dit niet, of kon je de optie ff niet vinden?
 
Heb je een link naar die thread? Of kun je vertellen wat er gebeurd is. Misschien helpt dat.

Groetjes,

Pieter
 
Nee Windoos.. dat werkt niet, tenminste die file is niet te vinden in de outlook directory. Heet ie daar misschien anders?

Nee maar het probleem is in een paar woorden uitgelegd.
Uitgangssituatie: Gebruikte W98SE, eigen CDROM was accepteerde XP-Pro CD niet. Dus kon alleen upgrade uitvoeren via externe CD/RW.
Upgrade, na diagnostics, was prima gelukt.
Na bijvoegen van "Invoegtoepassingen" in Excel, had ik opeens 2 versies van OffXP op HD. Wilde er een verwijderen. Advies gevraagd. "Doen, kan geen kwaad" of woorden van die strekking.
Sindsdien steeds installatieCD gevraagd bij start van applicatie. Maar eens weer opnieuw een Install gedaan.
"InstallatieCD-probleem" opgelost, maar niet meer in te stellen als default mailer...

Zie het scenario: Format C:, W98SE herinstall, XP Pro UpGrade, Office XP Install... Alle overige gadgets opnieuw installeren... NIET ECHT ZITTEN... :confused:

Is er een mogelijkheid om USB CD/RW als opstart CD te gebruiken? Denk het niet...
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ronaldnl


Is er een mogelijkheid om USB CD/RW als opstart CD te gebruiken? Denk het niet...

Je kunt het proberen, maar ik ben bang dat er misschien een BIOS flash aan te pas moet komen en of dat het risico waard is?

Kijk nog even naar de link van Windoos, de oplossing van Kleinkramer in die thread. Goed gevonden :thumb:

Groetjes,

Pieter
 
Die tip van msimn werkte niet... of in iedergeval niet met mijn beperkte achtergrond. Nevermind

flashen bios? Ik ben onderhand zover.. dat ik dat aandurf...

Heb een Compaq Armada E500... (Laptop) durf jij dat ook nog aan?
 
Dat zijn wel erg harde maatregelen, zou 't nog ff in de zachte hoek zoeken;
je hebt een upgrade gedaan naar XP vanuit 98? Hmm, dat kan problemen opleveren, zou 't proberen te zoeken idd in het register. Alleen hoe?
Je schrijft dat je ogm 2x OU (officeXP) erop had staan? Mijn tip:
verwijder ze allebei geheel (indien mogelijk OE), daarna ook regclean eroverheen enzo. Daarna opnieuw installeren, dan zou m.i. de registerverwijzing naar OE via XP ipv 98 gekoopeld kunnen zijn.
Dat softewareachtige gedoe lijkt me makkelijker en veiliger dan een rigoreuze BIOSflash...suc6
 
dat zijn bruikbare tips...

Ik krijg bij verwijderen van de grootste versie steeds de melding: kan patchbestand niet vinden of is ongeldig.
Dat blijft problemen opleveren..

Met OE bedoel je outlookexpress? Waar kan ik die verwijderen? Gewoon uit de registry knallen?

regclean is een windows commando of een progje wat ik moet downloaden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan