XP en regedit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchess

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Mijn partner heeft na het downloaden van een bepaald programma een foutmelding gekregen.
Het verwijderen lukte niet, systeemherstel lukte niet.
Hij heeft vervolgens een regedit uitgevoerd en toen een oud register teruggezet.
Hiervoor moest hij de computer opnieuw opstarten en toen lukte dat niet meer, althans XP wil niet meer opstarten.
De regedit backuip kan ook niet worden teruggezet omdat XP niet opstart. Veilige modus lukt ook niet.
De windows cd vraagt om een password.
Het lukt niet om in Dos regedit uit te voeren.
Hij heeft alleen windows98 opstartdiskettes en de
willen ook niet.

Wie o wie weet raad?

En tijdens opstart F8 herhaaldelijk indrukken en dan kiezen voor laatst bekende instellingen?

windows xp systeem herstel werkt dat niet. Dit doe je in hetzelfde menu als veilige modus. en als hij nog niet wil nog een punt terug gaan. tot hij weer wil.

Zowel meerdere malen systeemherstel noch veilige modus hebben iets uitgehaald en nu lukt systeemherstel ook niet meer omdat XP niet wil opstarten

installeer dan maar opnieuw er zal niet veel meer opzitten.

denk je echt dat dit de enige oplossing is?

Weet echt niemand hoe je regedit kunt opstarten vanuit DOS?

Helaas ook dat geeft geen soelaas.
Maar wie weet heb je nog een ander idee?

groeten

Ga tijdens het opstarten naar de bios, verander daar de boot volgorde, zet de cd/dvd rom als first boot.
Start de pc op met de xp-cd in de drive.
Kies vervolgens voor repareren met behulp van de xp-cd.

succes, groetjes speedtouch

Hallo speedtouch,

helaas. Als ik na opstarten via de cd op 1 druk, herstel, dan vraagt ie om een password terwijl ik me niet kan herinneren die ooit te hebben ingegeven. Op enter drukken accepteert ie niet. Na 3 keer mij bekende pass-woorden te hebben gebruikt houdt hij ermee op.
Misschien nog een ander idee?
Bedankt voor de moeite.

Kan ik iets beginnen met Norton 2005 of een soortgelijk programma?
Thanks

Ander probeersel:

Ik heb tot nu toe geprobeerd te herstellen met de XP-cd rom inclusief SP2.

Kan het kwaad om het te proberen met XP zonder SP2?

Kan het kwaad om het te proberen met XP zonder SP2?

Nee dit kan geen kwaad, wel met de orginele xp-cd want als je het met een andere xp probeert herkent hij waarschijnlijk de product code niet.

Vraagje heeft regedit een backup gemaakt tijdens de wijziging ? zo ja dan kan je hem evt benaderen als je de HDD in een andere pc als slave hangt.

groetjes speedtouch

ik heb voordat ik in mijn registry ging knoeien de werkende versie geëxporteerd.
het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met het aan een andere hdd hangen want op dat ogenblik werk ik niet met mijn eigen xp. moet dan naar een kennis of zo. dan zou ik de registry bij een ander importeren zodat mijn probleem hetzelfde blijft en die ander mogelijk ook een probleem krijgt.

dan zou ik de registry bij een ander importeren zodat mijn probleem hetzelfde blijft en die ander mogelijk ook een probleem krijgt.
Dat kan je beter niet doen, want die kennis zal daar niet blij mee zijn :D

Maar je kan die backup denk ik kopieren naar het register van je eigen HDD

de backup staat op de E-schijf maar hoe krijg ik hem geïmporteerd als windows niet wil opstarten?

Bedankt Dutchess voor je moeite!

Ondanks al jullie adviezen is het mij niet gelukt mijn computer weer aan de gang te krijgen.

Ik heb nu de volgende vraag:

Wat is de zin je registry met regedit te exporteren als je die niet meer kan importeren. Het zou toch mogelijk meten zijn omdat onder DOS of zo te doen?

Hoe voorkom ik dat ik een volgende keer als ik bezig ben met de registry de boel weer vastloopt en ik weer vanaf het begin moet formateren etc etc.

Dutch

Geplaatst door dutchess
Mijn partner heeft na het downloaden van een bepaald programma een foutmelding gekregen.
Het verwijderen lukte niet, systeemherstel lukte niet.
Hij heeft vervolgens een regedit uitgevoerd en toen een oud register teruggezet. etc etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan