xp en vista duel boot maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annie42

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
hi

hoe kan ik vista en xp duel boot maken zonder 2 partities aan te maken

want ik heb win xp er al op maar ik heb maar 1 partitie op de harddisk kan ik vista
er op zetten zonder dat ik mij oude partitie moet verwijderen

alvast bedankt

Dual boot Vista en XP

Ik ken jouw configuratie niet, maar ik ben het zelf ook van plan. Ik heb Vista en wil XP er naast hebben. Ik heb ook maar één partitie. In Vista kan ik in Schijfbeheer opgeven dat deze partitie verkleind moet worden. De vrijgekomen ruimte kan daarna gebruikt worden voor een tweede partitie waarop een ander besturingssysteem kan worden geïnstalleerd.
Ik weet niet of XP schijfbeheer die mogelijkheid ook heeft.
Succes :)

Dat kan als je via de vista dvd opstart en gaat installeren, moet je ook een partitie kiezen om te installeren. Dan kan je gewoon kiezen om de partitie te verkleinen dmv dit in de installatie aan te geven.
Heb zelf ook een dual boot met xp en vista, en je kan vista beter installeren dmv de dvd in plaats van eerst xp en dan de vista installatie te starten in xp, omdat er problemen kunnen veroorzaakt worden na de installatie. Heb ik een keer gehad, blijkbaar lag het gewoon aan mn virusscanner...:(

Laatst bewerkt:
Dual boot Vista en XP

Beste Mike,
Bedankt voor je reactie waar ik heel blij mee ben. Ik ben er nog niet aan toe gekomen een dual boot te maken, maar jouw tip is heel interessant. Als ik tijd heb om eraan te beginnen zal ik graag contact met je opnemen via helpmij. Jij bent tenslotte nu een ervaringsdeskundige :)

Vista kan je op dezelfde partitie als XP installeren.
Geen enkel probleem en Vista maakt een bootmenu aan.
Tijdens opstarten krijg je telkens de keuze of je wil opstarten in de oude Windows versie of Vista. Loopt vlekkeloos.

Ik zei enkel je hebt het niet echt nodig... je moet wel opletten wat je daarna doet.
Maar ben sowieso geen voorstander van een dual-boot systeem.
Als je MBR verloren gaat heb je problemen met beide operatingsystemen.

Ben steevast voorstander als je verschillende operatingsystemen wil draaien van het in een vitual pc te draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan