XP en Vista op één nieuw systeem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Na lang overwegen ga ik waarschijnlijk toch een nieuw systeem aanschaffen. Maar nu had ik het volgende in gedachten. Ik zou graag een systeem met twee schijven willen waarop de één XP staat en op de ander Vista. Vraag 1: Is dit mogelijk en krijg ik dan geen problemen met drivers? Vraag 2: Geeft dit geen problemen met internet, dus kan ik met beide besturingssystemen op internet of moet dit apart geïnstalleerd worden? Vraag 3: Kan dit systeem in een draadloos netwerk met mijn huidige PC die dan bij mijn vrouw op zolder komt te staan?
Vraag 4: Waar moet ik allemaal nog meer op letten?
Graag jullie reacties.

Raymond Bos
 
Ik heb hier ook een Dual-boot van Xp SP2 en Vista ultimate. Ik kan via beide systemen het internet op.

Ik heb wel gebruik gemaakt van Vistabootpro om de dual-boot te krijgen. XP Sp2 had ik namelijk al geinstalleerd staan en heb Vista op een nieuwe SATA schijf geinstalleerd.

XP SP2 staat ook op een SATA schijf, maar Vista moest ik op de eerste SATA(primair) installeren, anders wou het niet.
 
Ik merk het al,ik ben er helemaal uit met de laatste ontwikkelingen :eek:

Wat was voor jou de overweging om met twee besturingssystemen te werken?
Voor mij is het gewoon omdat ik XP nog steeds veruit het beste systeem vind tot op heden en ik nog steeds veel problemen om mijn heen zie, hoor en lees met Vista. Maar volgens jou is het goed te doen dus zo'n dualboot op twee schijven?
Hoe gaat het met schakelen tussen deze twee en is het niet zo dat XP moeite heeft met de nieuwe hardware?
 
Heb ook dualboot, enkel omdat de games in mijn geval beter presteren in XP dan onder Vista.

Maar ik merk eigenlijk dat ik over het algemeen nu weer meer in XP zit. Ik heb geen zin om steeds weer te pc te moeten herstarten om over te schakelen naar Vista.
Ik heb dus ook zolangzamerhand ook alle benodigde software onder XP zitten installeren, terwijl het eigenlijk de bedoeling was om de XP-installatie enkel en alleen voor games te gebruiken...

En nieuwe hardware op XP is geen probleem. Dus ondersteund zal het voorlopig blijven, dus ook geschikte drivers.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook dual boot.
mijn reden is om dat je later toch moet overstapen ooit toch al vast kan zien hoe of wat.
ook door een vage reden krijg ik mijn xp niet snel meer al tal looze keren geformateerd :p
de volgende keer gebruik ik geen update packs meer die zelf gemaakt zijn.
mijn vermoeden is dat daar een foutje zit.
dus dat is mijn reden dat ik vista al ingebruik heb.
moet zegen dat het al aardig stabiel loopt allemaal.
alleen werkt die connection patch niet die help wat meer dan maxuim verbindingen te heben,
met utorrent. dat crasht dus. maar ff de dvd er in en het draai weer als de eerst dag van,
instalatie en terug stabiel.
ben ook zeer te spreken over de reparatie functie in vista hoop dat het zo goed of zelf,
better werkt.
 
Het kan ook anders ,
Ik heb 1 hd van 250 gb , daarop 2 partitie's , c-schijf = 75 gb , d-schijf = 160 gb .
Op de c-schijf installeer je een besturingssysteem ( 98 , me , xp of vista )
Je zorgt dat alles goed draait inc. drivers , instellingen en gewenste software .
Dan maak je een back-up ( ghost of image ) van je c-schijf en zet deze op de d-schijf .
Herhaal dit voor ieder besturingssysteem dat jij wilt .
Het terugzetten van zo'n back-up duurt een minuut of 10
Je kan deze back-ups natuurlijk ook branden of op een externe schijf zetten .
Hans
 
Of Vista op een aparte schijf ,als master of eerste sata, installeren, eerst de XP schijf afkoppelen en na installatie XP schijf weer aankoppelen als master of eerste sata en via het biosbootmenu voor die Vista schijf kiezen indien gewild, mij bevalt dit prima en geen gedoe met de Vista bootloader en mbr.
 
Luitjes bedankt.
Ik ga er mee aan de slag en ga ervan uit dat bij de zaak die het gaat assembleren ook over de nodige kennis beschikt. Mijn oude PC komt er ook vandaan en draait na 5 jaar nog steeds als een zonnetje.
Jullie horen het tegen die tijd wel en ik laat weten hoe het systeem er uit komt te zien voordat ik hem laat assembleren. Dan hoor ik jullie mening graag weer.
Tot zover bedankt!
 
Hoi !

Succes ermee !

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Ik draai ook nog steeds met dual-boot, maar gebruik XP steeds minder.

Vista is 100% stabiel.

Greetz,

Harry.
 
De reden voor een Dual-boot, was voor mij ook omdat ik niet zeker wist of alles wel onder Vista goed werkt. Ik laat Xp er voorlopig naast staan, maar gebruikt deze nog zelden. Vista draait hier als een zonnetje.:)
 
Net offerte aangevraagd en die krijg ik vandaag als het goed is en dan plaats ik hem hier.
Jullie zien hem wel verschijnen en dan sta ik open voor jullie reacties.
 
Graag jullie reacties op dit systeem!!

10860
Intel E6750 core2 duo 2.66 4Mb 1333 Boxed

10978
Transcend DDR-II 1Gb 800
2 Maal 11197
Samsung sata II 300 160gb 7200rpm 8mb

11199
Samsung sata II 300 320gb 7200rpm 16mb #ZVS #NVL

10270
HKC Power Engine 580watt 14cm fan

10738
Asus P5k deluxe wifi-ap

11362
Samsung SHS183L black SATA Bulk
2 Maal

11632
Asus EN8600 gts/g/htdp/256M pci-e #NVL

12547
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit DVD Oem NL 1p

2569
Microsoft Windows XP Home nl 1p Oem

10568
RC 120MM silent fan yellow 19db

10513
RC 80mm UV bleu SILENT

10167
Spire Middle tower (m)atx black #NVL

10457
Zalman CNPS-9500-Cu AT (Application for Socket 775)
 
Laatst bewerkt:
Niemand?
Dan maak ik er even een appart topic van....:thumb:
 
Nieuw systeem,graag reacties!

Hallo allemaal,


Hieronder een samengesteld systeem, graag jullie reacties.
Bedankt :thumb:


Graag jullie reacties op dit systeem!!

10860
Intel E6750 core2 duo 2.66 4Mb 1333 Boxed

10978
Transcend DDR-II 1Gb 800
2 Maal

11197
Samsung sata II 300 160gb 7200rpm 8mb

11199
Samsung sata II 300 320gb 7200rpm 16mb #ZVS #NVL

10270
HKC Power Engine 580watt 14cm fan

10738
Asus P5k deluxe wifi-ap

11362
Samsung SHS183L black SATA Bulk
2 Maal

11632
Asus EN8600 gts/g/htdp/256M pci-e #NVL

12547
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit DVD Oem NL 1p

2569
Microsoft Windows XP Home nl 1p Oem

10568
RC 120MM silent fan yellow 19db

10513
RC 80mm UV bleu SILENT

10167
Spire Middle tower (m)atx black #NVL

10457
Zalman CNPS-9500-Cu AT (Application for Socket 775)
 
Laatst bewerkt:
voor het geheugen zou ik toch 1 een ander merk nemen en wat snelere,
als je core 2 duo neemt.
wat doe je er verder mee ?
als je zwaar wil gamen zou ik ook de video kaart vervangen.
de rest zie er wel redelijk uit zo ver.
 
Waarom wel?
Leg eens uit..ik ben er een beetje uit tegenwoordig :eek:

Wat vind je voor de rest van het systeem?
Ben er zelf wel blij mee als ik het zo zie.
 
Dit is een prima PC. Spellen moeten wel heel veel vragen als dit het niet aankan. Waarom 64 bits Vista. Eigenlijk omdat dat toch de toekomst is. Ik weet niet hoelang je met deze PC wil doen, maar met de hardware kan je al snel 5 jaar vooruit. Persoonlijk zou ik dan een 64 bit OS kiezen met het oog op de toekomst.

Ron
 
Ziet er goed uit, alleen die voeding??

HKC staat volgens mij niet in de lijst van A-merken en er staat me iets bij dat HKC eerst Q-tec was en Q-tec staat bekend om de slechte voedingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan